تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۴۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیگ برتر فوتبال؛
فولاد خوزستان در مصاف استقلال، صنعت نفت به پرسپولیس رسید
تیم های فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در حساس ترین دیدارهای هفته دهم لیگ برتر باید به مصاف سرخابی های پایتخت بروند و استقلال خوزستان نیز میهمان ذوب آهن است
هفته دهم لیگ برتر برای فوتبال خوزستان حساسیت و جذاب های خاص خود را دارد، هفته ای که دو تیم متحول شده فولاد و نفت میهمان و میزبان سرخابی های پایتخت هستند.

در آن سو نیز استقلال خوزستان که با مشکلات مالی عدیده ای روبرو است باید در اصفهان به مصاف ذوب آهن برود.

**فولاد خوزستان – استقلال تهران

قرمز پوشان اهوازی در حالی پنجشنبه هفته جاری - فردا - میزبان استقلال تهران هستند که روند تکاملی خوبی را طی هفته های اخیر طی کرده و حاصل آن صعود به رده های میانی جدول است.

البته میهمان این هفته ی فولادی ها در چند بازی اخیر روند پیروزی خوبی داشتند و به لحاظ تاکتیکی نیز یکی از بهترین تیم های لیگ برتر است.

تقابل مهاجمان فرصت طلب استقلال تهران با مدافعان آمده این روزهای فولاد یکی از بارزترین نکات این دیدار می تواند باشد جایی که مصاف عبدالله کرمی از فولاد با کاوه رضایی بهترین گلزن استقلال حاوی صحنه های زیبایی خواهد بود.

در میانه میدان استقلال تهران بختیار رحمانی حضور دارد که سال ها بازوبند کاپیتانی فولاد را بر بازو می بست و منصوریان برای بازی سازی این هافبک خلاق تیمش امید زیادی دارد، در آن سو نیز اسماعیل شریفات این روها برای فولاد آمار خیره کننده ای داشته و تقابل این دو بازیکن نیز یکی دیگر از صحنه های زیبا خواهد بود.

اما فولادی ها برای رسیدن به گل به تکنیک و قدرت بالای ساسان انصاری مهاجم گلزن خود خوش دلخوشند، انصاری با قدرت حمل توپ خود می تواند برای فولاد در این بازی مثمر ثمر باشد و از مدافعان کم سرعت استقلال بهترین استفاده را ببرد.

فولادی ها این فرصت را دارند تا با پیروزی برابر استقلال تهران از این تیم در جدول رده بندی پیش بیفتد و خود را به تیم های مدعی قهرمانی نزدیک کند.

اسماعیل شریفات مهاجم تیم فولاد خوزستان در خصوص این دیدار به ایرنا گفت:بازی بسیار سخت و حساسی برابر استقلال داریم اما برای کسب سه امتیاز انگیزه خاصی در بازیکنان فولاد وجود دارد.

وی اظهار داشت:استقلال و فولاد در هفته های اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند و در این بازی هم برای سه امتیاز تلاش می کنند.

بازیکن فولاد خوزستان افزود: استقلال تیم بزرگ و پرمهره ای است اما برابر فولاد روز سختی پیش رو دارد زیرا ما هدفی جز کسب سه امتیاز نداریم.

**صنعت نفت آبادان – پرسپولیس تهران

برزیلی های ایران روز جمعه هفته جاری از هفته دهم لیگ برتر میهمان پرسپولیسی است که طی 9 هفته اخیر هنوز شکستی را تجربه نکرده است.

زرد پوشان آبادانی که هفته گذشته برابر ماشین سازی تبریز به پیروزی پر گل دست یافتند برابر پرسپولیس نیز به دنبال خلق شگفتی دیگری است تا با کسب امتیاز در این دیدار بین تیم های بالای جدولی باقی بماند.

نفتی ها که با برگزاری سه دیدار برابر تیم های مدعی توانسته صاحب 2 پیروزی و یک تساوی شود، به طور حتم برابر پرپسولیس دیگر مدعی قهرمانی نیز برای کسب امتیاز به میدان خواهد رفت.

خط حمله نفت آبادان که با 13 گل زده پس از استقلال خوزستان دومین تیم هجومی لیگ برتر است باید برابر بهترین خط دفاعی لیگ به میدان برود هر چند که مهاجمان فانتزی نفت کار راحتی برابر مدافعان سخت کوش پرسپولیس دارند.

جنگ اصلی این بازی در خط میانی است، جایی که کیم و حکیم نصاری دو هافبک تکنیکی نفتی ها تقابل سختی با کامیابی نیا و محسن مسامان دارند.

در آن سو مهاجمان پرسپولیس برای رسیدن به گل منتظر اشتباهات خط دفاعی صنعت نفت هستند، مدافعانی که بدلیل جوانی در برخی بازی ها شکننده ظاهر شده اند.

حکیم نصاری هافبک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت:پرسپولیس تیم با احترامی است اما صنعت نفت برای سه امتیاز این دیدار انگیزه ای زیادی دارد.

وی اظهار داشت: بازی کردن در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس شرایط خاصی دارد ولی ما برابر استقلال در این ورزشگاه به سه امتیاز خوبی رسیدیم و برابر پرسپولیس هم بدنبال شگفتی دیگر هستیم.

**استقلال خوزستان – ذوب آهن اصفهان

مدافع عنوان قهرمانی که اینروزها شرایط خوبی را سپری نمی کند، جمعه هفته جاری میهمان ذوب آهن اصفهانی است که در این فصل نتوانسته به تیمی منسجم تبدیل شود.

آبی پوشان اهوازی که بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارند برابر تیمی به میدان می رود که به لحاظ ساختار دفاعی در این فصل چندان عملکرد خوبی نداشته هر چند که خط حمله ذوب آهن بر خلاف خط دفاعی شرایط مناسبی دارد.

زهیوی، بیت سعید و مومنی مثلث استقلال خوزستان در این دیدار به دنبال عبور از مدافعان سر زن و تنومند ذوب آهن هستند و در آن سو نیز، مرتضی تبریزی و مهدی رجب زاده در انتظار اشتباه از سوی مدافعان استقلال خوزستان هستند.

استقلال خوزستان این فرصت را دارد تا با کسب سه امتیاز برابر ذوب آهن خود را به تیم های بالای جدول برساند و از دست دادن امتیاز می تواند این تیم را از جمع مدعیان قهرمانی دور کند.

رحیم زهیوی بازیکن استقلال خوزستان در خصوص این دیدار به ایرنا گفت:استقلال خوزستان در شرایط سختی به لحاظ مالی قرار دارد اما این مشکلات نباید در نتیجه گیری تیم تاثیر داشته باشد.

وی اظهار داشت: بازی برابر ذوب آهن برای ما حساسیت زیادی دارد زیرا با پیروزی برابر این تیم می تواند ما را از بحران خارج کند.

زهیوی افزود:بهترین خط حمله لیگ را داریم و برابر ذوب آهن ثابت می کنیم همان تیم فصل پیشین هستیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار