تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ستاد پیگیری مشکلات سیل‌زدگان شعیبیه تشکیل شده است
فرماندار شوشتر گفت: با دستور استاندار خوزستان ستاد پیگیری مشکلات سیل زدگان بخش شعیبیه و توانمند سازی این بخش در اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان تشکیل شده و تمام مشکلات و نیازمندی های این بخش در این کارگروه با حضور مسئولان استانی پیگیری می شود.

مصطفی سمالی در کارگروه توسعه و توانمندسازی بخش شعیبیه شوشتر اظهارکرد: بخش شعیبیه شوشتر ظرفیت های مختلفی در زمینه کشاورزی دارد که استفاده از ظرفیت ها و ایجاد صنایع تبدیلی در جهت محرومیت زدایی از این بخش نقش موثری دارد.

وی افزود: بخش شعیبیه مشکلات زیادی در زمینه زیرساخت های عمرانی، فرهنگی و خدماتی دارد که برای حل آن به یک برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت نیاز است.

رییس شورای برنامه ریزی شهرستان شوشتر ادامه داد: کشاورزی یکی از شاخصه های توسعه در بخش شعیبیه است که با تقویت و توسعه صنایع جانبی آن می توان به رشد و شکوفایی اقتصادی رسید.

وی با اشاره به مشکلات بخش شعیبیه ناشی از سیل فروردین 95اظهارکرد: آب بهای کشاورزان سیل زده در سال زراعی 94 بخشوده شده است.

فرماندار شوشتر گفت: در راستای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی این بخش،مجوز ساخت یک درمانگاه شبانه روزی از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر و یک هزار و 500متر مربع زمین نیز برای احداث آن از طرف فرمانداری واگذار شده است.

وی افزود:در زمینه رفع مشکلات آب شرب و آموزشی این بخش نیز در کمیته برنامه ریزی سال 95 اعتباراتی در نظر گرفته شده اما برای تکمیل برخی پروژه ها به اعتبارات بیشتری نیاز است.

طغیان رودخانه دز و باز کردن دریچه های سد دز در فروردین امسال باعث وقوع سیلاب در اندیمشک ، دزفول، شوش و شوشتر شد که سیلاب در بخش شعیبیه شوشتر بیشترین خسارت را برجای گذاشت.

شعیبیه از توابع شوشتر، با جمعیت 22 هزار نفر ، 58 روستا دارد.

شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار