تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۸۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی حوزه هنری خوزستان؛
مستند شهید مدافع حرم هادی کجباف به تدوین نهایی رسید
مستند «شهید هادی کجباف شهید مدافع حرم» که به تهیه کنندگی حوزه هنری خوزستان در حال تولید است، به مرحله تدوین نهایی رسید
مستند «شهید هادی کجباف شهید مدافع حرم» که به تهیه کنندگی حوزه هنری خوزستان در حال تولید است، به مرحله تدوین نهایی رسید.

مستند شهید مدافع حرم هادی کجباف به تدوین نهایی رسید

محقق، پژوهشگر و کارگردان این مستند اظهار کرد: تحقیق در مورد شهدای مدافع حرم ملزوماتی می خواهد که اولین آن درک صحیح مکتبی است که این قهرمانان را پرورانده است.

ابوالقاسم غلامحیدر افزود: رزمندگان اسلام که مسمی به نام مبارک مدافعین حرم شده اند اکنون قهرمانان قرن هستند. بیان حماسه ای که این رزمندگان برای برقراری امنیت ما و دفاع از حریم اهل بیت(ع) می آفرینند، باعث ایجاد انگیزه قوی به منظور تحقیق و پژوهش و تولید آثار هنری در موضوع مدافعین حرم و شهدا شده است.

وی اضافه کرد: مستند شهید کجباف روایتی است از پیروزی انقلاب تا حماسه سازی های مدافعان حرم با نگاهی تحلیلی به شرایط خاور میانه امروز از زبان تحلیل گران و سرداران انقلاب که محوریت آن پرداختن به زندگی و سیره مدافعان حرم در سوریه است و آنچه تحت عنوان پیام انقلاب در رفتار و اعتقادات مستشاران ایرانی در محور مقاومت به جهانیان عرضه می شود.

به گفته محقق، پژوهشگر و کارگردان مستند «شهید هادی کجباف»، این مستند با بیان تصویری می کوشد ضمن معرفی سیاست های جنگ طلبانه غرب و آمریکای جنایتکار به بیان نیات و مقاصد پلید آنها پرداخته و چهره واقعی تکفیری ها را آشکار سازد. در بخشی از این مستند نیز تحلیلی بر جنگ هشت ساله ایران و عراق بیان گردیده و به بررسی ابعاد جهانی آن و نقش اسراییل در ایجاد این جنگ پرداخته می شود.

غلامحیدر گفت: برای بیان این مسائل ساعتها تصویربرداری و مطالعه اسناد تاریخ جنگ و مشورت با کارشناسان زبده انجام شده و اکنون نیز در مرحله آماده سازی و عرضه است. ساخت هر مرحله از این مستند شامل گفتگو با همرزمان و خانواده شهید، پرداختن به آثار شهید، تصاویر و فیلم های به جا مانده از مبارزات شهید و مجموعه اقداماتی است که شهید کجباف در زمان حیات تا شهادتش انجام داده است و از سویی بررسی کاملی از تاثیراتی است که شهادت این بزرگوار به نسل امروز و جامعه ما گذاشته است.

وی در پایان عنوان کرد: اکنون نیز تلاش می شود که این فیلم تا هنگام  مراسم اربعین حسینی آماده و در بین مسافران و زائران کربلای معلی توزیع شود.

کار تدوین این مستند را نیز آرش ساربان انجام داده که مدت زمان این مستند ۶۰ دقیقه است.

در این مستند به زندگینامه شهید از نگاه همرزمان و خانواده وی پرداخته می شود و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، معرفی شهدای مدافع حرم استان و آشنایی نسل جوان با شخصیت این شهیدان توسط حوزه هنری خوزستان شده است.

شهید هادی کجباف در جبهه های نبرد با تروریسم تکفیری مانند هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی بود، روز ۳۱ فروردین ماه سال ۹۴ در منطقه «بصری الحریر» واقع در حاشیه شمال شرقی استان «درعا» در جنوب سوریه به شهادت رسید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار