تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه اندیشکده حامی هیلاری کلینتون: نزدیکی به دولت های عربی و برخورد شدید با ایران
تردیدی نیست که در صورت راه یابی هیلاری کلینتون به کاخ سفید روابط آمریکا با کشورهای عربی منطقه گرم تر شده و رویکرد واشنگتن نسبت به ایران سخت تر خواهد شد.
یک اندیشکده حامی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با برگزاری یک " پَنِل " تخصصی ضرورت بازنگری در سیاست خاورمیانه ای دولت ایالات متحده آمریکا را مورد بررسی قرار داده و به این نامزد انتخاباتی توصیه کرده است در دولت آینده آمریکا به متحدان عرب سنتی آمریکا در خلیج فارس نزدیک تر شده و برای مقابله با سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران جدیت و شدت عمل بیشتری نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری " اینتر سپت" اندیشکده " مرکز پیشرفت آمریکا"  (CAP) که موسس آن " جان پودستا " رییس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون است،روز سه شنبه با برپایی " پَنِلی "  سیاست "خاورمیانه ای" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد بررسی قرار داده و پیش بینی کرده است در صورت راه یابی کلینتون به کاخ سفید روابط آمریکا با کشورهای عربی منطقه به ویژه عربستان سعودی گرم تر شده و موضع واشنگتن در قبال ایران سخت تر خواهد شد.

این جلسه با حضور یکی از مشاوران هیلاری کلینتون و یک دیپلمات از یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار شده است.

به نوشته وب سایت " اینترسپت" برگزاری این جلسه سیگنالی مثبت به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و نشان می دهد سیاست دولت آینده کلینتون در قبال عرب های خلیج فارس گرم تر و متفاوت از رویکرد باراک اوباما در سال های گذشته خواهد بود. دولت اوباما در سال های گذشته به دلیل تلاش برای توافق هسته ای با ایران و اتخاذ سیاست های متفاوت از انتظارات کشورهای عربی در منطقه مورد انتقاد آنها قرار داشته است.

توصیه اندیشکده حامی هیلاری کلینتون: نزدیکی به دولت های عربی و برخورد شدید با ایران

به نوشته اینترسپت بسیاری از مشاوران هیلاری کلینتون از اعضای این اندیشکده هستند و پیش بینی می شود این اندیشکده سکوی پرتابی برای پست های دولت آتی او باشد. رییس این اندیشکده هم اینک خانم " نیرا تاندین " 46 ساله از نزدیک ترین مشاوران هیلاری کلینتون است.

جلسه روز سه شنبه این اندیشکده تحت عنوان " تقویت همکاری ایالات متحده با کشورهای خاورمیانه " برگزار شد.

در این جلسه " مایک مورل" مدیر سابق سیا و مشاور ارشد سیاست خارجی هیلاری کلینتون در سخنانی خواستار افزایش تحریم های ایران به دلیل رفتارهای خصمانه ایران در منطقه شد. او همچنین  خواستار بازرسی و برخورد با کشتی های ایرانی حامل سلاح برای حوثی های یمن شد. او با ادعای ارسال سلاح از سوی دولت ایران به حوثی های یمن گفت باید این کشتی ها از سوی ناوهای نیروی دریایی آمریکا در منطقه  بازرسی شده و در صورت وجود سلاح توقیف و یا به ایران بازگردانده شود.

او گفت با وجودی که ممکن است این اقدام در مواردی خلاف مقررات حقوق بین الملل باشد اما بسیار مهم است چرا که به متحدان واشنگتن قوت قلب داده و این پیام را می دهد که ایالات متحده آمریکا در رسیدگی به مشکلات آنها جدی است.

در  این جلسه همچنین "یوسف العطیبه " سفیر امارات متحده عربی در آمریکا نیز به عنوان یکی از مهمانان ویژه سخنرانی کرد.

العطیبه  در سخنان خود مهم ترین مشکل کنونی در روابط آمریکا با کشورهای عربی را " دوستانه نبودن کافی " مواضع و سیاست های آمریکا در قبال کشورهای عربی – سنی منطقه دانست و مهم ترین وظیفه دولت آتی آمریکا را از نظر خودش بازسازی و ترمیم اعتماد از میان رفته دانست.

او بخشی از دلیل بی اعتمادی موجود بین دولت های عربی و آمریکا را، به سیاست متناقض دولت اوباما در قبال دولت حسنی مبارک و سیاست او در قبال ناآرامی های سال 2009 در ایران پیوند داد.

او مدعی شد اوباما در حریان انقلاب و ناآرامی های منجر به سقوط مبارک در مصر از انقلابی ها و مخالفان حسنی مبارک حمایت کرد در حالی که برعکس در جریان ناآرامی های متعاقب انتخابات ریاست جمهوری 2009 (1388) در ایران،به یک "سکوت استراتژیک" فرو رفت.

او گفت : وقتی به عملکرد متناقض دولت اوباما در قبال این دو تحول منطقه ای نگاه می کنید احساس می کنید آمریکا دوست و متحد دولت ایران و دشمن دولت مصر بوده است که این گونه برخورد کرده است.

این دیپلمات اماراتی با نام بردن از 4 کشور عربستان سعودی ، مصر ، امارات متحده عربی و اردن، خواستار ارایه تعهد بیشتر از سوی دولت آمریکا برای حمایت از دولت های آنها شد.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار