تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی:
اربعین نماد اقتدار و نفوذ دین در جان‌های مردم است
حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به اینکه اربعین نماد اقتدار و نفوذ دین در جان‌های مردم است،گفت:حرکت عظیم اربعین پاسخ ما به نظام سلطه و استکبار جهانی و نیز نشان‌دهنده قدرت‌نمایی جهان آزادگی و حریت است.

اربعین نماد اقتدار و نفوذ دین در جان‌های مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی اظهارداشت: مسئله اربعین حسینی از جهات مختلفی قابل بحث و تحلیل است؛ از یک سو اصل حادثه تاریخی اربعین و وفایی که در اربعین سال 61 هجری است که ابعاد تاریخی و گسترده آن زمان مورد بحث و تحقیق پژوهشگران صورت گرفته است.

وی با اشاره به کتاب‌هایی که در این باره نوشته شدند، بیان کرد: اولین امام جمعه شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی کتاب مفصلی درباره اربعین دارند که جزء بهترین منابع تحقیقی به شمار می‌روند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: جایگاه اربعین در فرهنگ تشیع که زیارت اربعین و قرائت زیارت اربعین از علائم شیعه مومن معتقد دانسته شده است و در طول تاریخ نیز قرائت زیارت اربعین مورد توجه و اهتمام بزرگان، مردم، مومنان بوده است.

وی با اشاره به پیاده‌ روی اربعین که برای سالیانی در دوران استبداد و ستم صدام به ضرب و زور قوه قهریه جلوی این حرکت گرفته شده بود، بیان کرد: به لطف الهی بعد از سقوط صدام مجددا خون تازه‌ای در رگ‌های این حرکت بزرگ به جریان افتاده است.

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه اربعین نماد اقتدار و نفوذ دین در جان‌های مردم است،گفت: آنچه که امروزه مورد بحث هست قدرت‌نمایی عظیم نه تنها شیعه بلکه ادیان الهی است.

وی ادامه داد: 3 سال پیش رهبر کاتولیک‌های جهان هیئتی به عنوان همراهی امت اسلام فرستاد که در مراسم اربعین شرکت کنند، شاهد بودیم و گفتند این حرکت نه تنها فخری برای شیعیان بلکه افتخاری برای همه پیروان ادیان الهی است که دین چنین توان و قدرتی در بسیج مردم و به صحنه آوردن جان‌های پاک و فطرت‌های بیدار دارد.

حرکت عظیم اربعین نشان‌دهنده قدرت‌نمایی جهان آزادگی و حریت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: امروز نیز بحمدالله حرکت عظیم اربعین پاسخ ما به نظام سلطه و استکبار جهانی و نیز نشان‌دهنده قدرت‌نمایی جهان آزادگی و حریت است.

وی بیان کرد: امواج عظیم انسانی که برای زیارت اربعین به سمت کربلا سیدالشهدا به راه می‌افتند در حقیقت قدر‌ت‌نمایی جبهه توحید در برابر نظام سلطه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل هستند.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه برای کشور و ملت عراق نیز امروز حرکت عظیم اربعین جزو مولفه‌های امنیت ملی مردم و آن کشور محسوب می‌شود، گفت: گروهک‌های تروریستی و جریان‌های تکفیری در طول یک سال تلاش‌های خبیثانه به تصور خود ایجاد ترس و رعب در آغاز اربعین حسینی و با سیل خروشان مردم همه آنچه را که کاشته‌اند پنبه می‌شود. 

وی در پاسخ خبرنگار که اربعین چگونه می‌تواند منشاء وحدت و اتحاد میان مسلمانان شود،  بیان کرد: با توجه به حضور مردم از کشورهای مختلف جهان، برادان اهل سنت و پیروانی از ادیان غیر دین اسلام  که در این حرکت شرکت پیدا می‌کنند این نتیجه حاصل شده است و باید اجازه ندهیم این وحدت مورد خدشه قراربگیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کل دانشگاه‌های خوزستان خطاب به شرکت‌کنندگان در این حرکت عظیم گفت: قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی در عبور از مرز باید مورد توجه دقیق باشد و این یک واجب شرعی است.

وی  در ادامه توصیه‌ها به زائران عنوان کرد: در طول این حرکت ذهن آنها به معرفت و فلسفه قیام حسینی متوجه باشد و توجه اکید به نماز در اول وقت و نماز جماعت در این حرکت عظیم و پیاده‌روی بزرگ است همچنین تکریم و قدرشناسی مردمی است که در طول مسیر میزبانی و کرامت می‌کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه امروز جهان حریت و آزادگی بیش از هر چیز به حفظ عزت نفس و ایستادگی در برابر جبهه استکبار نیاز دارد، گفت: از این فرصت استفاده کنیم و حرکت عظیم ده‌ها میلیونی مردم را در اربعین تبدیل کنیم به انسا‌ن‌های بیدار، آزاده و آماده در برابر نظام سلطه همچنین معرفت و ارتباط جوانان ما با افرادی که از ملت‌های دیگر آمده‌اند در تفکیک و تشریح قیام امام حسین(ع) ضرورت دارد.
مطالب مرتبط
:
:
:
آخرین اخبار