تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگداشت شهید جبار عراقی در اهواز برگزار شد
آئین بزرگداشت شهید جبار عراقی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان برگزار شد
بزرگداشت شهید جبار عراقی در اهواز برگزار شدآئین بزرگداشت شهید جبار عراقی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان برگزار شد.

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید جبار عراقی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و شهرستان کارون آئین بزرگداشتی در اهواز برگزار می‌شود.

این آئین بزرگداشت با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز در کنار مزار شهدای مدافع حرم این کلانشهر انجام شد.

سردار حسن شاهوارپور در این مراسم اظهار داشت: امروز آسمان خوزستان و شهرستان کارون به عطر مجاهدان و رزمندگان اسلام معطر است.

وی با بیان اینکه بیش از 60 آلاله شهید برای دفاع از ولایت از استان خوزستان به شهادت رسیده‌اند، افزود: این شهدای عزیز فدای راه حسین (ع) شدند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (ع) خوزستان در ادامه با ادای احترام به شهدای مدافع حرم شهرستان کارون شهید سید حمید تقوی‌فر، شهید حسن حزباوی، شهید سید جاسم نوری، شهید جبار عراقی و شهید عباس کردانی (کردونی) بیان کرد: این شهدای عزیز رفتند و به همه ما درس آزادگی آموختند.

وی در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های شهید جبار عراقی پرداخت و عنوان کرد: شهید عراقی وقتی احساس کرد که نیاز است مانند دفاع مقدس در جبهه مقاومت حضور یابد و به دفاع از حریم ولایت بپردازد این کار را کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

شاهوارپور با بیان اینکه مدافعان حرم داوطب شدند و به دفاع از حرم پرداختند، تصریح کرد: آنها ضرورت این موضوع را فهمیدند، به دنیا پشت پا زدند و برای مبارزه با تروریست‌ها رفتند زیرا اگر چشمه این فتنه اگر خشک نشود گسترش پیدا می‌کند و همه منطقه را فرا می‌گیرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (ع) خوزستان به بیان اهداف راه‌اندازی گروه‌های تکفیری توسط استکبار جهانی پرداخت و اضافه کرد: دشمنان اسلام قصد داشتند ذهن مسلمانان را مشغول کنند تا رژیم غاصب صهیونیست به راحتی اقدامات خود را در فلسطین انجام دهد.

به گزارش تسنیم، در آئین بزرگداشت شهید جبار عراقی جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و برخی از مدافعان حرم و همرزمان شهید حضور داشتند که خانواده شهید سید مهدی موسوی، خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) و خانواده شهید سید جاسم نوری از جمله آنها بودند.

مهدی عراقی فرزند شهید جبار عراقی در حاشیه این آئین گفت: پدرم همیشه به فکر مستمندان بود و سفارش فقرا و نیازمندان را به ما می‌کرد و تاکید داشتند که از شام شب خود بگذرید و به فقرا رسیدگی کنید.

وی افزود: شهید عراقی خیلی با مردم مراوده داشت و در شادی و غم آنها شریک بود که این موضوع را بعد از شهادت پر افتخارش متوجه شدم.

شهید جبار عراقی از شهدای مدافع حرم شهر کوت عبدالله شهرستان کارون در دهم اسفند ماه سال 1347 هجری خورشیدی به عنوان تنها پسر خانواده پرجمعیت خود دیده به جهان گشود.

این رزمنده خستگی ناپذیر برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفت و در روز یکشنبه سوم آبان ماه 1394 مطابق با یازدهم محرم سال 1437 هجری قمری در جاده رقه در استان حماه سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در صبح روز یکشنبه هفدهم آبان‌ماه سال 1394 مقارن با 25 محرم الحرام سالروز شهادت حضرت علی بن الحسین امام زین‌العابدین (ع) در اهواز تشییع شد.

پیکر پاک شهید عراقی پس از انتقال به گلزار شهدای اهواز در کنار مزار شهید فرشاد حسونی‌زاده، مزار شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) و مزار شهید عبدالکریم جهانگرد اهوازی آرام گرفت و مزارش زیارتگاه عارفان و عاشقان شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار