تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو سوم مدارس عشایری خوزستان غیر استاندارد هستند
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به غیر استاندارد بودن دو سوم مدارس عشایری استان خوزستان گفت: اگر زلزله ای رخ دهد، یک فاجعه انسانی در خصوص این مدارس فرسوده و غیراستاندارد به بار می‌آید
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به غیر استاندارد بودن دو سوم مدارس عشایری استان خوزستان گفت: اگر زلزله ای رخ دهد، یک فاجعه انسانی در خصوص این مدارس فرسوده و غیراستاندارد به بار می‌آید.

حمید قنبری در نشست شورای عشایر استان که شامگاه 7 آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت سرویس بهداشتی مدارس عشایری استان نیز دردناک است و 50 درصد مدارس عشایری فاقد سرویس بهداشتی هستند اما با وجود تمام این ناملایمات و سختی‌ها بسیاری از دانش‌آموزان عشایر استان موفق به کسب رتبه زیر 1000 در کنکور سراسری شدند و در دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرفته شدند.

وی با بیان این‌که اقدامات بزرگی در حوزه آموزش و پرورش عشایر استان تاکنون انجام شده است، افزود: هفته گذشته شاهد افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی با بیش از 12 کلاس درس برای دانش‌آموزان عشایر بودیم اما با این وجود مشکلات ما در کوتاه‌مدت قابل حل نیستند.

قنبری تصریح کرد: واقعیت این است که اگر تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی پای کار نیایند، اگر همه ما اقدام نکنیم، اگر ذهن مسئولین ارشد استانی درگیر مسائل بخش عشایر نشود و اگر زیرساخت‌های لازم مهیا نشود، قطعاً شاهد مهاجرت ناخواسته و شتابزده عشایر به شهرها خواهیم بود که در این صورت مجدداً زاغه‌نشینی شکل می‌گیرد و به تبع مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از این پدیده در استان مضاعف خواهد شد.

وی عنوان کرد: بنابراین امیدواریم در این زمینه با برگزاری جلسات شورای عشایر اقداماتی صورت گیرد. گاهاً خانوارهای عشایر حتی توان پرداخت هزینه کتب درسی فرزندان دانش‌آموزان خود را نداشتند اما با کمک مدیرکل آموزش و پرورش استان کتب درسی بخش اعظمی از دانش‌آموزان عشایر که توان مالی خرید این کتب را نداشتند، خریداری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خوزستان با تأکید بر این‌که مشکلات بسیار زیاد آموزش و پرورش عشایر استان حل نمی‌شود، مگر در صورت ورود استاندار و مسئولین ارشد استانی به این حوزه، بیان کرد: کمبود امکانات و فضای آموزشی و کمبود منابع مالی جهت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از چالش‌های جدی آموزش و پرورش عشایر استان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار