تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت نخستین پایانه تمام مکانیزه غلات در بندرامام
ساخت نخستین پایانه تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات با اعتبار 1500میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اغاز شد
ساخت نخستین پایانه تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات با اعتبار 1500میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به استقبال بخش خصوصی از موقعیت ممتاز این بندر بزرگ تجاری به لحاظ واقع شدن در مسیر ترانزیتی غلات، اظهار داشت: پایانه تمام مکانیزه غلات توسط بخش خصوصی با ظرفیت 150 هزار تن، در مساحتی حدود 9 هکتار اجرایی می شود.

سعدالله عبداللهی گفت : پایانه تمام مکانیزه غلات شامل بخش های سیلو، خطوط انتقال و تجهیزات تخلیه و بارگیری بر روی عرشه اسکله است.

وی درباره مزایای بهره برداری از این پایانه ی اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات افزود: با بهره برداری از این پایانه به لحاظ انتقال مکانیزه محموله ها از طریق خطوط انتقال، شاهد کاهش تردد کامیون ها در مسیرهای داخلی مجتمع بندری خواهیم بود.

عبداللهی تصریح کرد: با آغاز به کار این پایانه، سالانه دو میلیون و 500هزار تن به ظرفیت عملیات های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا در این مجتمع بزرگ بندری افزوده می شود و جایگاه این مجتمع بزرگ بندری را به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در کشور تقویت می کند.

وی با اشاره به برخورداری این منطقه ویژه اقتصادی از زمینه های مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی افزود: پایانه تمام مکانیزه غلات، از جمله پروژه های عظیم سرمایه گذاری به شمار می آید که موجب انتقال فن آوری های نوین در زمینه تخلیه، بارگیری و انبارکردن کالاهای فله خواهد شد.

بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی مانا، بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه 50میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا ، پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
:
:
:
آخرین اخبار