تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۵۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبرسانی به 13 منطقه عشایری دزفول با تانکر
به دلیل نبود جاده دسترسی امکان اجرای طرح آبرسانی به 13 منطقه عشایری این شهرستان وجود ندارد و آبرسانی به این مناطق به صورت سیار انجام می شود
رئیس امور عشایر دزفول گفت:به دلیل نبود جاده دسترسی امکان اجرای طرح آبرسانی به 13 منطقه عشایری این شهرستان وجود ندارد و آبرسانی به این مناطق به صورت سیار انجام می شود.

محسن پورفرخی روز دوشنبه در چهارمین نشست شورای عشایری شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:13 منطقه عشایری دزفول که 370 خانوار در بخش سردشت ،شهیون و حومه شهرستان دزفول را شامل می شوند به دلیل نبود جاده دسترسی و دیگر مشکلات زیربنایی از طرح های آبرسانی محروم هستند و به صورت سیار با تانکر به ساکنان این مناطق آبرسانی می شود.

وی به بهره مندی 50 درصد از عشایر دزفول از آب آشامیدنی سالم اشاره کرد و گفت:50 درصد مسیرهای عشایری دزفول مالرو هستند و در حال حاضر 75کیلومتر از مناطق عشایری دزفول نیاز به احداث جاده عشایری مالرو دارند.

رئیس امور عشایر شهرستان دزفول گفت:با توجه به اینکه آبرسانی به 16 منطقه عشایری دزفول در سال گذشته انجام شده امکان توسعه باغ در 2 منطقه عشایری گردبیشه و بردشمشیر وجود دارد که باید از سوی دستگاه های مربوطه حمایت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:طبق ماده 5 آئین نامه ،کلیه دستگاه های اجرایی موظف به حل مشکل مناطق عشایری اند لذا با توجه به عمق محرومیت در مناطق عشایری دزفول ،مدیریت جهاد کشاورزی آماده هرگونه همکاری و حمایت از جامعه عشایری است .

احمد زارعی افزود:هر جایی که امکان توسعه باغ وجود داشته باشد و آب مورد نیاز فراهم شود هیچ محدودیتی برای توسعه باغ وجود ندارد و آماده انتقال امکانات به مناطق عشایری دزفول هستیم .

رئیس امور عشایر دزفول به احداث پل کول در دزفول نیز اشاره کرد و گفت:از 20 سال پیش تاکنون عشایر با استفاده از وسیله ای بنام گرگر جهت عبور از رودخانه بختیاری استفاده می کردند که این امر تلفات جانی و نقص عضو بسیاری از عشایر را به دنبال داشته است.

وی افزود:برای حل این مشکل از 16 ماه پیش طرح احداث پل کول آغاز شده و برای این امر سه مرحله مسیرشکافی انفجاری شده است .

پل کول استان های خوزستان و لرستان را در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر به هم متصل می کند.

معاون عمران وبرنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز گفت:ساخت پل کول بر روی رودخانه بختیاری با اعتباری افزون بر 23 میلیارد ریال آغاز شده و تا الان 2 هزار و 100 متر مسیرشکافی شده و 200 متر دیگر از این طرح باقی مانده است.

عبدالحسین پوررکنی با اشاره به اینکه 85درصد مسیرشکافی برای احداث پل کول انجام شده است گفت:طول این پل 108 متر و از نوع سازه فلزی مفصلی است که امیدواریم با اتمام مسیرشکافی تا 2 ماه آینده پیمانکار مربوطه نسبت به نصب پل اقدام کند.

پوررکنی افزود:احداث 51 کیلومتر جاده احمدفداله تا روستای خرمیزان نیز در حال انجام است که با پایان این عملیات 13 کیلومتر جاده روستای لطف آباد نیز اجرا خواهد شد.

معاون عمران وبرنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول اظهار کرد:در سفر اخیر معاون رئیس جمهوری در امور روستایی به دزفول تامین 3 تانکر آب برای امور عشایر درخواست شد که با تامین 2 تانکر موافقت شد .

وی افزود:همچنین مقرر شد برای تامین زیرساخت ها از جمله آسفالت،مرمت و بازسازی روستاها تا پایان آبان اعتباری به دزفول اختصاص یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار