تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۵۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در انتظار مساعدت مسؤولان صورت می‌گیرد
کوچه‌های رامهرمز، خسته از نادیده شدن‌ها
کوچه‌های رامهرمز، خسته از گذر روزگار، در انتظار یاری و توجه مسؤولان، عبور و مرور مردم را به نظاره نشسته‌اند
کوچه‌های رامهرمز، خسته از گذر روزگار، در انتظار یاری و توجه مسؤولان، عبور و مرور مردم را به نظاره نشسته‌اند.

وقتی از روبه‌روی بانک ملت در خیابان ولی‌عصر رامهرمز عبور می‌کنی به کوچه‌ای باریک می‌رسی که سالیان سال محل عبور و مرور مردم به سمت بازار 17 شهریور «بازار میوه» مرکزی این شهر است.

وسط این کوچه باریک محل عبور کانالی است که آب‌های سطحی بازار و مغازه‌ها را عبور می‌دهد.

یکی از شهروندان رامهرمزی گفت: به علت عدم رعایت مغازه‌داران و مردم، این کانال همیشه پر از آشغال و لجن می‌شود و هرچند وقت یک‌بار توسط شهرداری باید لجن‌روبی شود.

رستم خیرآبادی افزود: آنچه مایه تعجب است این است که این کوچه در سال گذشته و سال‌جاری از هر دو طرف مورد نوسازی ساختمان‌ها قرار گرفت که بر اساس قانون هر ساختمانی که برای بازسازی توسط مالکان خراب می‌شود باید در حد قانون و عرف عقب‌نشینی صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه این کار به هر علت پیدا و یا پنهانی صورت نگرفت و همچنان این کوچه‌ای که روزانه محل عبور و مرور حداقل یک هزار نفر است تنگ و باریک باقی ماند.

یکی از مغازه‌داران ابتدای این کوچه گفت: متأسفانه این کانال همیشه گرفتگی دارد و هرچند وقت یک‌بار باید پاک‌سازی شود.

امیر کمایی افزود: حدود یک ماه است که روی قسمت‌هایی از این کانال توسط شهرداری برداشته‌ شده است و با توجه به تنگ بودن کوچه، باعث افتادن مردم به درون کانال و لجن‌ها می‌شود که باید هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.

*لزوم چاره‌اندیشی شهرداری قبل از انجام کار

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رامهرمز نیز گفت: این کوچه راه ارتباطی آدم‌های زیادی است که هرروزه برای خرید وارد بازار 17 شهریور می‌شوند و متأسفانه همچنان تنگ و باریک باقی ماند.

محمدعلی امیری افزود: لازم بود که شهرداری قبل از تخریب و برداشتن سرپوش کانال نسبت به آماده‌سازی سرپوش‌های جدید اقدام و برای بازسازی و سرپوش گذاری مجدد و لایروبی سریعاً وارد عمل می‌شد.

*گذرهای ترسیم‌شده روی نقشه‌ها باید درجه‌بندی‌ شوند

یک کارشناس امور شهری در این رابطه گفت: در طرح‌ریزی شبکه گذرهای فرعی طرح‌های تفصیلی باید کوشش به عمل آید که انتظام لازم و معقولی به این شبکه بخشیده شود به همین لحاظ ‌گذرهای ترسیم‌شده روی نقشه‌ها باید درجه‌بندی‌ شوند و در نقاط مختلف شهر بر اساس حساسیت محل اجرا شود.

علی عبدالله‌زاده ادامه داد: در حقیقت این معابر نخستین فضاهای شهری هستند که فرد پس از خروج از عرصه خصوصی‌اش با آنها مواجه می‌شود.

این شهروند ادامه داد: با توجه به موضوع ذکر شده کیفیت این فضاها، نوع ارتباط انسان با کوچه محل زندگی‌اش و چگونگی روابط اجتماعی حاکم بر آنها در شکل‌گیری تلقی شهروندان از حیات مدنی بسیار مؤثر است و اهمیت این فضاها را صد چندان می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در شهر رامهرمز آن‌چنان‌ که باید به کوچه‌ها اهمیت داده نشده است و در هنگام عقب‌نشینی رعایت حریم و قانون نیز در برخی از مکان‌ها صورت نگرفته است که باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است و باید شهرداری دقت و جدیت بیشتری را به عمل آورد.

*اقدامات فوری بازسازی انجام شد

رئیس شورای اسلامی شهر رامهرمز نیز اظهار کرد: این کوچه راه ارتباطی افراد پیاده‌ بسیار زیادی در طول شبانه‌روز است و نباید کنده‌کاری کف آن زمان می‌برد و موجبات زحمات مردم را فراهم می‌آورد.

سیما کمایی افزود: با توجه به پیگیری‌های مستمر، عملیات بازسازی کوچه در دستور کار اقدام فوری قرار گرفت و هم‌اکنون کارگران مشغول‌ترمیم و بازسازی کانال کف کوچه هستند که امیدواریم هر چه زودتر و به نحو احسن انجام شود تا مردم هم از ما راضی باشند.

ای‌کاش قبل از انجام هر تخریبی ابتدا مصالح بازسازی آن پیش‌بینی شود تا منجر به‌ مرور زمان در بازسازی هر پروژه‌ای نشود اما آنچه که مایه تأسف است کوچه‌ای که شبانه‌روز محل عبور صدها نفر است چرا و چگونه پس از تخریب ساختمان‌های هر دو طرف توسط مالکان، توسط مراجع متولی دستور عقب‌نشینی صورت نگرفت و این کوچه در حد همان حد یک متر و نیم همچنان تنگ و باریک باقی ماند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار