تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۵۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود ۱۰هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان
در حدود ۱۰هزار نفر در سطح استان کمبود نیروی انسانی داریم که از طریق اضافه کار، حق‌التدریس و سرباز معلم در حال جبران این کمبود هستیم
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حدود ۱۰هزار نفر در سطح استان کمبود نیروی انسانی داریم که از طریق اضافه کار، حق‌التدریس و سرباز معلم در حال جبران این کمبود هستیم.

محمد تقی‌زاده درباره وضعیت آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در یکی دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اظهار داشت: در زمینه کنکور از رتبه 27 به 21 ارتقاء یافتیم البته با توجه به اینکه تاکنون آمار سال گذشته خوزستان را در زمینه کنکور نگرفته‌ایم، انتظار می‌رود در این زمینه پیشرفت‌هایی بیشتری حاصل شده باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها رتبه علمی و آموزشی خوزستان از 31 به 29 ارتقاء یافت، افزود: با هدف جبران افت تحصیلی اعلام کرده‌ایم که برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی باید به 100درصد برسد و اکنون جذب 90 درصدی نوآموزان دوره پیش دبستانی را در سطح خوزستان شاهدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به کسب رتبه اول کشوری از نظر جذب آمار بی‌سوادان در بحث سوادآموزی اشاره کرد و درباره شاخص‌های در حال پیگیری گفت: اگر سطح فرهنگ عمومی،دانش و سواد  دختران و زنان جامعه بالا باشد به همان نسبت سطح فرهنگ عمومی جامعه افزایش می‌یابد لذا یکی از شاخصه‌های در حال پیگیری نگاه ویژه به مدارس دخترانه است.

وی با بیان اینکه در سطح استان در برخی از مناطق محروم مدارس متوسطه اول و دوم برای دختران وجود نداشت، بیان کرد: در مناطق محروم و روستاها مدارس متوسطه اول و دوم برای دختران نسبت به دیگر مناطق کمتر است بنابراین درحال راه‌اندازی و احداث این مدارس در چنین مناطقی هستیم.

تقی‌زاده درباره شهرستان‌های مواجه با مشکل کمبود مدارس دخترانه عنوان کرد: مناطقی از جمله سوسنگرد، دشت‌آزادگان، اندیکا و لالی جزو مناطقی هستند که این محرومیت‌ها در آنجا دیده می‌شود البته چنین کمبودهایی در همه استان وجود دارد.

وی به مشکل آموزش و پرورش خوزستان اشاره کرد و  افزود: در حدود 10هزار نفر در سطح استان کمبود نیروی انسانی داریم که از طریق اضافه کار، حق‌التدریس و سرباز معلم در حال جبران این کمبود هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: یکی از عوامل افت آموزشی در سطح استان کمبود نیروی انسانی است و اگر ما به تعداد کافی و کامل نیروی انسانی داشته باشیم مشکل افت آموزشی نخواهیم داشت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار