تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۴۸۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به منظور بررسی مشکلات ناشی از فعالیت های مخرب نفتی؛
هیئتی از سازمان محیط زیست از تالاب هورالعظیم دیدن کردند
هیئتی از مدیران ارشد و کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به منظور مشاهده آثار فعالیت های مخرب نفتی از تالاب هورالعظیم دیدن و چالش های آن را بررسی کردند
هیئتی از مدیران ارشد و کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به منظور مشاهده آثار فعالیت های مخرب نفتی از تالاب هورالعظیم دیدن و چالش های آن را بررسی کردند.

نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شواری اسلامی در حاشیه این بازدید از حضور معاون پارلمانی سازمان محیط زیست و مدیر کل امور تالاب های کشور در قالب این هیئت خبر داد.

جواد کاظم نسب الباجی اظهار کرد: این هیئت صبح امروز جمعه به منظور  بازدید از تالاب هور العظیم و بررسی تاثیرات انتقال آب و استخراج نفت بر وضعیت هور العظیم و همچنین بررسی وضعیت ریزگردهای خوزستان  در شهرستان هویزه حضور پیدا کردند.

 الباجی تصریح کرد: نفت، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست در بحث تالاب هور کم کاری کرده اند و باید به تعهدات خود عمل کنند. چرا محیط زیست در برابر خشک شدن تالاب هور توسط نفت و حفاری، اقدامات بازدارنده انجام نمی دهند؟

وی بابیان اینکه نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل محیط زیست خوزستان، رسانه ها و جمعی از فعالان محیط زیست این هیئت را همراهی می کنند، اظهار کرد: مشکل اساسی مردم خوزستان، تخصیص اعتبارات برای رفع این معضل به شمار می رود و لازم است ضمن توجه به کانون های داخلی منشا ریزگردها، به کانون های خارجی که از کشور عراق وارد می شود نیز اهمیت داده شود.

وی تصریح کرد: گزارش کامل بازدید از هورالعظیم به صورت مستقیم به معصومه ابتکار منتقل خواهد شد و در راستای پاسخگو بودن مسئولان و تحقق مطالبات مردم تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می شوند.​
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
1
محیط زیست تنها به جریمه کردن وزارت نفت بسنده نکند چرا که این جریمه به حساب خزانه (در تهران) واریز می شود و مردم استان هیچ نفعی نمی برند. شایسته است محیط ریست وزارت نفت را ملزم به بازسازی خراب ای انجام شده و تقویت محیط زیست منطقه بکند.
پاسخ ها
متخصص محیط زیست
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
اهرم سازمان قانون و قوه قضاییه است و دیگر هیچ
بعد از شکایت اجرای قانون با انهاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
ضمن تشکر از دوست عزیزمون با نام کاربری"متخصص محیط زیست"، باید این مطلب رو اضافه کنم که محیط زیست میتونه آموزش مسائل محیط زیستی و اهمیت محیط ریست در زندگی جز برنامه های کاری خودش قرار بده تا مردم اهمیت وجود محیط زیست سالم را متوجه و خود پیگیر مشکلات موجود شوند. بسیاری از مردم استان با پدیده های زیست محیطی بوجود آمده آشنا نیستند و این امر نیازمند یک مدیریت قوی در محیط زیست استان می باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
جناب اقای ریس متحرم محیط زیست خوزستان مردم که کارشون ماهیگیری ودام پروری مناطق محروم لب هور العظیم زندگی میکنند منفعتشون از جریمه شرکت نفت چی؟ کاری کنید که اب به حوضه تالاب رها بشه ومردم بتوانند مثل سالهای قبل به ماهیگیری ونی بری ودام پروری مشغول بشن شاید این شرکت نفت بتوانند فقط 2درصد از مردم بوی به کار جذب کند اما با رها سازی اب وپر کردن هور العظیم 50 در صد مردم بوی به صید ماهی ودام پروری مشغول بشن ومتاسفانه خانم ابتکار در این مدت از فعالیت خود از نمره 20 شاید یک در صد هم براش اضاف باشه در این مدت ریاست خود هیچ فعالیتی برای مردم خوزستان انجام نداده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
17 تا نماینده دیگه کجان ، مشکل خوزستان مال کیه ، 1 نفر باید پیگیری کنه ، چرا با هم نیستید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
آقای الباجی 80 درصد ریزگردها منشاء داخلی داره اطراف آبادان و خرمشهر تالاب شادگان ، همین هور ، جاده ماهشهر و ..... آب کارون هم سهم اربابان شد ، نفت کم بود ، گاز کم بود ، برق کم بود ، پتروشیمی، گمرک همه چی را بردن ، ثروت را ، اخلاق را دین را انسانیت را
:
:
:
آخرین اخبار