تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۳۵۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان:
آمادگی اسکان ۵۰ هزار زائر در مرزهای شلمچه و چذابه
مدیریت تمامی مواکب مستقر شده در مرزها مردمی است و دولت جز تامین زیرساخت‌های لازم در مدیریت مواکب هیچ‌گونه دخالتی ندارد
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: مدیریت تمامی مواکب مستقر شده در مرزها مردمی است و دولت جز تامین زیرساخت‌های لازم در مدیریت مواکب هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

سید محمود موسوی امروز در نشست خبری با موضوع  ایجاد آمادگی برای پذیرش، اسکان و تغذیه زائران حسینی اظهار داشت: در سال گذشته 19 درصد زائران شرکت کننده درمراسم اربعین حسینی از خوزستان، 11 درصد تهران ، 7 درصدخراسان رضوی، 6 درصد فارس، 5 درصد قم و 52 درصد از سایر استان‌های کشور بوده است.

وی افزود: امسال بیش از 200 موکب ثابت و 50 موکب بین راهی در مرز شلمچه و همچنین 180 موکب ثابت و 100 موکب بین‌راهی در مرز چذابه مستقر شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال با توجه به پیش بینی‌ها تعداد زائران از تعداد مدنظر بیشتر می‌شود و به همین منظور اقداماتی را برای ساماندهی مواکب و زائران انجام شده است.

وی افزود: زائران از 4 قسمت ورودی استان یعنی اندیمشک، شهرکرد، بوشهر و شیراز برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد خوزستان می‌شوند که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل اوقاف خوزستان و سپاه از ظرفیت تمامی حسینیه‌ها، مساجد، بقعه‌های متبرکه و اردوگاه‌های راهیان نور جهت اسکان زوار استفاده می‌شود.

موسوی تصریح کرد: در پایانه 2 مرز جذابه و شلمچه برای استراحت زائران آمادگی اسکان 15 هزار زائر را داریم  و برای رفاه حال خانم‌های شرکت کننده در مراسم اربعین نیز مواکب جداگانه‌ای با مدیریت خانم‌ها در دو مرز راه‌اندازی شده است.

تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزهای شلمچه و چذابه  تکمیل شده

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز دو مرز تکمیل شده است، گفت: دولت برای رسیدگی به وضعیت مرزها تمامی کمیته‌های مورد نیاز برای زائران را ایجاد کرده که وظیفه ستاد عتبات عالیات خوزستان پذیرش، اسکان و تغذیه زائران حسینی است.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان  با بیان اینکه در مرز شلمچه وضعیت خوبی برقرار است، گفت: در پایانه شلمچه به سمت عراق استان آذربایجان غربی به عنوان استان معین و در پایانه چذابه نیز موکب‌های عراقی برای پذیرایی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: امسال موکب‌های پذیرایی در مرزهای چذابه و شلمچه روزانه هرکدام به تفکیک از  100 هزار  زائر در سه وعده غذایی پذیرایی می‌کنند.

موسوی گفت: تاکنون بیش از 10 هزار نفر از دو پایانه چذابه و شلمچه خارج شدند و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده این جمعیت افزایش یابد.

وی با اشاره به موکب‌های مستقر در مرزهای خوزستان، عنوان کرد: مدیریت تمامی مواکب مستقر شده در مرزها مردمی است و دولت  جز تامین زیرساخت‌های لازم در مدیریت مواکب هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: تعدادی از استان‌های همجوار برای همکاری با مرزهای خروجی خوزستان انتخاب شدند که خراسان شمالی و اصفهان استان‌های معین مرز چذابه و فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگلویه و بویر احمد استان‌های معین مرز شلمچه هستند.

استقرار تانکرهای آب سازمان آبفای روستایی در مرزها برای تامین آب شرب مورد نیاز

وی بابیان اینکه اداره کل اوقاف خوزستان و ستاد فرمان امام و بنیاد برکت برای پذیرایی از زائران حسینی  در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر هستند، گفت: آب شرب مورد نیاز برای زائران و مواکب از طریق استقرار تانکرهای آب سازمان آبفای روستایی تامین شده  و  روزانه در هر دو مرز 4هزار بطری آب معدنی بین زائران و مواکب توزیع می‌شود.

موسوی  بابیان اینکه آمادگی اسکان 50 هزار نفر زائر در مرزهای چذابه و شلمچه را داریم، گفت: از خیرین خواستاریم که در تامین  اقلام مواد مصرفی از جمله گوشت، مرغ، برنج و همچنین 10 هزار تخته پتو که  از نیاز های اساسی مواکب است  همکاری کنند.

وی افزود: مردم خیر می‌توانند  تمامی نذورات و هدایای نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد عتبات عالیات شهر خود تحویل دهند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار