تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۵۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان خبر داد:
تشکیل اولین جلسه هیأت تطبیق مصوبات شوراهای شادگان
خوزنیوز: معاون فرماندار شادگان از تشکیل اولین جلسه هیأت تطبیق مصوبات شوراهای شادگان با حضور نماینده قوه قضائیه در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ نعمت اله آلبوغبیش امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهارکرد: به استناد تبصره 4 (الحاقی 20/2/95) ماده 80 هیأت تطبیق مصوبات شهرستان با عضویت و ریاست فرماندار یا نماینده وی و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی ازاعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا جهت تطبیق مصوبات شورای شهر و شهرستان تشکیل می شود.

وی خاطرنشان ساخت: براساس مفاد ماده 80 (اصلاحی 6/7/82 و27/8/86 و20/2/95 ) قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/75 با اصلاحات و الحاقات بعدی افضل میر زایی بعنوان نماینده قوه قضائیه و یعقوب بالدی بعنوان نماینده شورای اسلامی استان جهت عضویت در هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و شهرستان معرفی شده اند.

آلبوغبیش تصریح کرد: ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور اشعار می دارد: مصوبات کلیه شوراهای موضوع این قانون درصورتیکه پس ازدوهفته ازابلاغ مورد اعتراض « هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی کشور با قوانین » که دراین قانون به اختصار « هیأت تطبیق مصوبات» نامیده می شود ، قرار نگیرد لازم الأجرا می باشد.

معاون فرماندار شادگان یادآور شد: درصورتیکه هیأت تطبیق مصوبه شورا را مغایر با قوانین و مقررات کشور و یا خارج ازحدود وظایف و اختیارات شوراها تشخیص دهند می تواند با ذکر مورد به طور مستدل حداکثر ظرف مدت دوهفته ازتاریخ ابلاغ مصوبه ، اعتراض خود را به اطلاع شورا رسانده و درخواست تجدید نظر نمایند و شورا موظف است ظرف مدت 10 روز ازتاریخ وصول اعتراض تشکیل جلسه داده و به موضوع رسیدگی و اعلام نماید.

به گزارش خوزنیوز، در این جلسه مصوبات جلسات شوراهای اسلامی شهرهای شادگان و دارخوین مورد بررسی و رسیدگی قرارگرفت.
:
:
:
آخرین اخبار