تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۶۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس خوزستان نواخته شد
زنگ نمادین هفته کتاب و کتابخوانی همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه در مدارس خوزستان به صدا درآمد
زنگ نمادین هفته کتاب و کتابخوانی همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه در مدارس خوزستان به صدا درآمد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ هفته کتاب و کتابخوانی همزمان با آغاز هفته کتاب (24 آبان) در مدرسه قدس اهواز بیان کرد: سرآغاز علم و دانایی با خواندن شروع می شود. خواندن دریچه ورود به دانش است و باید هفته کتاب و کتاب خوانی را به درستی به دانش آموزان معرفی کرد و آنها را تشویق به مطالعه کرد.

وی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی با روز « ارتباط کتاب و خانواده» شروع شده، گفت: با وجود اینکه در دنیای امروز کتابخوانی به شیوه های الکترونیک گسترش یافته اما هیچکدام از روش ها جای خواندن کتاب را نمی گیرد و کتاب به عنوان ابزار اصلی آگاهی بخشی در خانواده ها، همواره مورد توجه است.

مدیرکل کتابخانه های خوزستان نیز اظهار کرد: نواختن زنگ نمادین کتابخوانی، یک حرکت فرهیخته فرهنگی است و سبب رشد در جامعه می شود.

حجت الاسلام سید لطف اله سپهر گفت: مکتب اسلام، مکتب خواندن است و در دین اسلام کتاب قرآن به عنوان عالی ترین معجزه پیامبر(ص) بر بشریت نازل شد.

وی افزود: هدف از نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی، گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه است.

وی با برشمردن ضرورت های مطالعه در ارتقای رشد در دانش آموزان، نوجوانان و جوانان اظهار کرد: آینده کشور ایران متعلق به کسانی است که مطالعه می کنند و به واسطه کسب علم و معرفت از طریق خواندن می توانند دنیا را فتح کنند.

حجت الاسلام سپهر کتاب و کتابخوانی را استمرار رسالت پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: جامعه برای رسیدن به تکامل باید از دو بال علم و اخلاق برخودارد باشد چون جامعه بدون علم تحجر و جامعه بدون اخلاق انحطاط ایجاد می کند.

وی در عین حال از اجرای چندین برنامه فرهنگی نظیر مسابقات و نشست های کتابخوانی همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در خوزستان خبر داد و افزود:ضرورت افزایش مطالعه در جامعه از محورهایی است که در این برنامه ها مورد توجه قرار می گیرد.

هفته کتاب از 24 آبان در سراسر کشور آغاز شده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
1
باسلام
واقعا حرکت خوب و فرهنگی است بخصوص برای مقاطع پایین تر.
اما انتقادی نیز بر این گونه فرهنگ سازی ها وارد است حقیر بعنوان یک معلم دانشگاه با سابقه 11 ساله تدریس این مساله را مطرح می کنم که اول باید مجریان امر فرهنگ سازی با فرهنگ باشند تا بتوانند تاثیر مثبتی در دانش اموزان ایجاد نمایند: چرا معاون مدرسه ابتدایی خانمی با تقریبا 50 سال سن و به قول خودش متخصص روان شناسی باید از نظر فرهنگی در حدی باشد که برای جابجایی صف توسط یک بچه 8ساله چنان کشیده ای به وی بزند و گوش وی را بگیرد و بکشد بالا تا تمام وزن بچه روی گوش فشار بیاورد و خونریزی درونی انجام دهد ؟ تصور می کنید این بچه از کتاب و کتاب خوانی چه تصوری پیدا خواهد کرد ؟ آیا برنامه من بعنوان فوق تخصص شدن ایشان و کمک به انسان ها و بشریت محقق خواهد شد ؟ کاش اول مجریانی خوب و بافرهنگ انتخاب کنیم سپس کتاب خوانی را رواج دهیم؟ این مساله خودش نقض کتاب خوانی است که معاون مدرسه شیخ بهایی شهرک نفت ، با این همه ادعای تخصص و روان شناسی کودک از این تنبیه غیرانسانی استفاده می کند؟ البته هستند انسان هایی که در واقع بعنوان انسان نقش سرپرستی ثانویه فرزندان خوب خوزستانی را در مدارس ایفا می کنند اجرشان با آقا امام حسین علیه السلام. می دانم خوزنیوز رسالت اطلاع رسانی خود را در این زمینه نیز انجام و در فرهنگ سازی و جلوگیری از تکرار این گونه مسائل، فرهنگ سازی خواهد کرد.
:
:
:
آخرین اخبار