تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۶۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود کمپ نگهداری از زنان معتاد در اندیمشک
در شهرستان اندیمشک کمپ بهبود زنان معتاد وجود ندارد و این مهم معضلاتی را برای این شهرستان ایجاد کرده است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در شهرستان اندیمشک کمپ بهبود زنان معتاد وجود ندارد و این مهم معضلاتی را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

حسین لامی زاده دوشنبه در نشست شورای مواد مخدر خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: نبود مکان برای بهبود زنان دچار اعتیاد در اندیمشک باعث شیوع برخی بیماری ها در این منطقه همچون HIV و هپاتیت شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی باید به فکر راه اندازی هر چه زودتر کمپ برای نگهداری از زنان معتاد در این منطقه باشد.

وی گفت: همچنین کمپ های غیرمجاز در این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده، و با وجود غیر مجاز بودن به راحتی در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بیان کرد: سازمان بهزیستی باید بررسی گسترده ای را در کمپ های مجاز و غیر مجاز نگهداری از معتادان داشته باشد.

وی اضافه کرد: لازم است هر چه زودتر برای شهرستان اندیمشک و دزفول کمپ نگهداری از معتادان راه اندازی شود.

لامی زاده با بیان اینکه کمپ نگهداری از زنان معتاد در اهواز نیز مشکلات زیادی دارد اظهار کرد: قرار بود که 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات بانکی به کمپ اعتیاد اهواز داده شود که صاحب کمپ به دلیل نداشتن ضامن امکان دریافت تسهیلات را ندارد.

*نبود متقاضی ایجاد کمپ بهبود اعتیاد در اندیمشک

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان نیز بیان کرد: کمپ های بهبود اعتیاد به صورت خصوصی اداره می شوند و به دلیل نبود متقاضی، اندیمشک فاقد این کمپ است.

علی حسن زاده افزود: مقرر شده در دزفول کمپ بهبود اعتیاد به زودی ایجاد شود و بخشی از زنان دچار اعتیاد اندیمشک به دزفول منتقل و بخشی نیز در حال انتقال به اهواز هستند.

وی گفت: خیلی از معضلات قشر زنان مربوط به اعتیاد نیست؛ کسب درآمد زنان از راه نادرست نیز از دیگر معضلاتی است که وجود دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در ایجاد خانه های بهبودی نقش دارد و اجباری بودن ترک اعتیاد بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و اختیاری بودن آن بر عهده سازمان بهزیستی است.

حسن زاده گفت: بالغ بر 300 کمپ نگهداری از معتادان در خوزستان به صورت غیر مجاز فعالیت می کردند که سازمان بهزیستی از فعالیت آنها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به طرح استان پاک اظهار کرد: این طرح از سوی سازمان بهزیستی خوزستان تدوین شد و برای تایید و دریافت اعتبار به تهران ابلاغ شد که هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

حسن زاده درادامه اضافه کرد: طرحی به نام ارتباط خانواده با مهد در مهدهای کودک در حال اجرا است؛ این یک طرح بین المللی است و برای جلوگیری از دوگانگی تربیت کودکان توسط خانواده و مهدها در حال اجرا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی یک برنامه سه بخشی از سوی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تنظیم شده که شامل گسترش نهضت فرهنگی، آموزش و خود مراقبتی است و 23 ریزبرنامه در این بخش تهیه شده است.

محمود معزی افزود:استانداری خوزستان قلب خوزستان است و لازم است که موارد مربوط به جوانان و نوجوانان را زیر پوشش خود قرار دهد و حوزه جوانان و نوجوانان خوزستان را مدیریت کند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در اعتراض به صحبت معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: نباید نگاه سیستمی به برنامه ها و طرح ها داشت.

قدرت اله دهقان گفت: اگر استانداری را قلب استان ببینیم باعث می شود که آموزش و پرورش وظایف خود را فراموش کند این در حالی است که آموزش و پرورش نقش بسیار گسترده و موثری در قشر جوانان و نوجوانان دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ارتباط محسوسی با خانواده ها دارد و باید نگاه قلب محور بودن استانداری در استان را تغییر داد.

99 مرکز ترک اعتیاد در خوزستان وجود دارد که در هر مرکز حدود 33 فرد معتاد در فرصت 21 روزه، سم‌زدایی و درمان می شوند. همچنین 17 مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی و 190 مرکز درمانی در زمینه ترک اعتیاد در خوزستان در حال فعالیت هستند.

از این تعداد کمپ تنها یک مرکز ترک اعتیاد زنان در خوزستان که در اهواز فعالیت می کند وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار