تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۶۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موزه کشتی‌های غرق شده در خرمشهر احداث میشود
مطالعات لازم به منظور ساخت موزه کشتی های غرق شده در خرمشهر در حال انجام است
مطالعات لازم به منظور ساخت موزه کشتی های غرق شده در خرمشهر در حال انجام است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت : کشور ما نیز در طول سالیان گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای راه‌اندازی موزه‌های خاص داشته است که موزه‌ لوازم اداری، موزه‌ ارتباطات، موزه‌ صنعت برق، موزه خودروهای قدیمی ایران، موزه‌ آموزش‌وپرورش و تعداد مشابه دیگری ازجمله‌ی آن‌ها هستند.

دکتر خسرو نشان اضافه کرد: به‌ منظور توسعه‌ جاذبه‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ی گردشگری موجود در محدوده‌ی منطقه‌ی آزاد اروند، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خوزستان بررسی‌های بسیاری را در راستای امکان‌سنجی راه‌اندازی موزه‌های مختلف، به انجام رسانده است.

دکتر نشان بیان کرد: یکی از این موارد، وجود کشتی‌های غرق‌شده‌ مختلف در رودخانه‌ اروند است که قابلیت نمایش عمومی را دارند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اظهار کرد: می‌توان با انتقال تعدادی از این کشتی‌ها به یک فضای روباز امکان راه‌اندازی یکی از جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ی منطقه تحت عنوان «موزه‌ کشتی‌های غرق شده» را با سناریو و دلیل غرق شدن و کاربرد آن‌ها، فراهم کرد.

وی گفت : کشتی‌های غرق‌شده‌ موجود در رودخانه‌ اروند با ظاهری فرسوده اما زیبا از جمله وجود سطحی پوشیده از مرجان‌های دریایی، آسیب‌های ایجادشده در
اثر بمباران‌های زمان جنگ و قدمت تاریخی، می‌توانند به یکی جاذبه‌های ویژه‌ی گردشگری منطقه تبدیل شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان همچنین از امکان‌سنجی دو موزه‌ دیگر در شهرستان خرمشهر ازجمله موزه‌ ملی صنایع‌دستی و موزه‌ی دریا خبر داد و گفت: بدون شک راه اندازی این موزه ها با معرفی فرهنگ ساحل نشینان منطقه باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری نیز خواهد شد.

دکتر نشان اظهار کرد: به منظور ساخت موزه‌ صنایع‌دستی، مذاکرات لازم جهت تأمین اعتبار از سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفته است و احداث موزه‌ دریا، طرح مطالعات فنی ساختمان در نظر گرفته‌شده برای موزه که ساختمان قدیمی اداره بندر خرمشهر است، در حال انجام است .

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اذعان داشت: تسریع در ساخت و افتتاح چنین موزه‌هایی می‌تواند در کنار دیگر موزه‌های موجود در منطقه‌ی آزاد اروند و موزه‌ی نفت آبادان که در حال راه‌اندازی است؛ در رونق گردشگری و اقتصادی منطقه سهم بسزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: امید است با همکاری و تعامل سازنده‌ی نهادها و سازمان‌های تأثیرگذار موجود در منطقه با راه‌اندازی این موزه‌ها، شاهد رونق گردشگری و به طبع آن ایجاد اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی منطقه باشیم، امری که تحقق آن دور از دسترس نیست.
:
:
:
آخرین اخبار