تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبادل تجاری مرز شلمچه با عراق از ششم آذرماه
با توجه به کاهش تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، به احتمال زیاد، تبادل دوباره تجاری کالا از این مرز با عراق از شنبه ششم آذرماه سال جاری آغاز می شود
مسئول سایت تجاری سازمان منطقه آزاد اروند در شلمچه گفت:با توجه به کاهش تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، به احتمال زیاد، تبادل دوباره تجاری کالا از این مرز با عراق از شنبه ششم آذرماه سال جاری آغاز می شود.

احمد اوالی روز دوشنبه افزود:در روزهای برگزاری آیین پیاده روی اربعین به سمت عتبات عالیات، قالب صادرات کالا تغییر کرد و از مصالح ساختمانی و سیمان به صادرات مواد غذایی تغییر یافت.

وی اظهار داشت:از دوشنبه 17 آبانماه، صادرات مصالح ساختمانی از مرز شلمچه به عراق متوقف شد تا برای تردد زائران مشکلی ایجاد نشود.

مسئول سایت تجاری سازمان منطقه آزاد اروند در شلمچه گفت:طی مذاکراتی که با طرف عراقی داشتیم و با توجه به کاهش تردد زائران، احتمال آغاز دوباره مرز شلمچه با عراق از شنبه ششم آذر ماه وجود دارد.

اوالی تصریح کرد:در ایام اربعین مواد غذایی به عنوان محصول استراتژی و پرکاربرد از سوی مواکب و تکایا محسوب می شد، اولویت نخست ما در صادرات کالا به ویژه ایام اربعین، مواد غذایی و تره بار بود.

اوالی همچنین با بیان اینکه در روزهای انجام تبادی تجاری با عراق، روزانه به طور متوسط 600 دستگاه کامیون حامل محصولاتی نظیر 'مصالح ساختمانی، تره بار، مواد غذایی و لبنی' از مرز شلمچه صادر می شد، افزود: با توجه به توقف صادرات مصالح ساختمانی، ظرفیت صادرات روزانه تا یک هزار کامیون تره بار و مواد غذایی به عراق وجود دارد که آن نیز تابع شرایط و بر اساس حجم تقاضا از سوی عراقی ها است.

مسئول سایت تجاری سازمان منطقه آزاد اروند در شلمچه در ادامه سخنانش با بیان اینکه ظرفیت و امکان صادرات کالا در تمامی ساعات شبانه روز وجود دارد، تصریح کرد: این موضوع به امکانات ترافیکی عراق بستگی دارد.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

پیش بینی شده است در ایام اربعین امسال بیش از یک میلیون زائر از مرز شلمچه تردد کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار