تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اساتید برتر دانشگاه های جهان به کنگره بین المللی جندی شاپور دعوت شدند
عضو کمیته علمی کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول گفت:از 6 میهمان خارجی برای حضور و سخنرانی در کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول دعوت شده است
عضو کمیته علمی کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول گفت:از 6 میهمان خارجی برای حضور و سخنرانی در کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول دعوت شده است.

کورش عطاریان روز دوشنبه افزود:طبق برنامه ریزی انجام شده تعدادی پروفسور و اساتید دانشگاه های آلمان، ایتالیا، عراق و ترکیه در رشته های مرتبط با زبان شناسی و باستان شناسی دعوت شده تا در کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول حضور داشته باشند ضمن اینکه برخی از این اساتید سخنرانی نیز خواهند داشت.

وی افزود:علاوه بر این سه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز دکتر علی اکبر ولایتی ،اعضای کمیته فرهنگ و تمدن و شورای عالی انقلاب فرهنگی ،استاندار خوزستان ،دکتر محمدرضا مخبر دزفولی ،دکتر نوبخت ،روسای دانشگاه های کشور و معاونان بنیاد نخبگان برای حضور در این کنگره دعوت خواهند شدکه امیدواریم کلیه دعوت شدگان در کنگره حضور یابند.

وی زمان برگزاری این کنگره را 27 و 28 بهمن ماه امسال اعلام کرد و گفت:ارائه مقالات علمی، رونمایی از چند کتاب، بازدید مسئولان کشوری از محوطه جندی شاپور از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای این کنگره خواهد بود.

عطاریان اظهار کرد:تاکنون افزون بر 200 چکیده و 100 مقاله کامل به دبیرخانه کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول ارسال شده است که در جریان کنگره مجموعه این مقالات ارائه می شود و برترین ها معرفی خواهند شد.

طبق مستندات تاریخی موجود در شهر باستانی جندی شاپور دزفول ، نخستین نظام نامه آموزش عالی در 1800 سال پیش در دانشگاه جندی شاپور شکل گرفت.

نخستین دانشگاه جهان به دستور شاپور اول ساسانی در این شهر تاسیس شد.

دانشگاه جندی شاپور دزفول در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.

آثار برجای مانده این شهر در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار