تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۶۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقدان زیرساخت‎های لازم در جاده خرمشهر-اهواز بار دیگر حادثه ساز شد
جاده خرمشهر-اهواز که به دلیل فقدان زیرساخت‌های لازم به جاده‌ای حادثه‌خیز تبدیل‌شده و سال‌ها در انتظار دو بانده شدن است، این روزها شاهد تصادف‌های خونین متعددی است
جاده اهواز-خرمشهر جاده‌ای غیراستاندارد، استراتژیک و دوطرفه که سال‌ها به حال خود رهاشده و به جاده مرگ معروف است ظرف روزهای اخیر که شهرستان خرمشهر میزبان خیل عظیم زائران اربعین حسینی است جان تعدادی را گرفت.

این جاده در سال‌های جنگ تحمیلی نقشی استراتژیک و اساسی برای شهرستان خرمشهر ایفا می‌کرد در سال‌های بعد از آزادسازی نیز موقعیت استراتژیک خود را حفظ کرد اما سال‌ها بعد از جنگ مردم خرمشهر همچنان در انتظار یک جاده درخور شأن خود هستند جاده‌ای که حداقل استانداردها را داشته باشد.

در شرایطی که دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود قول‌هایی برای دو بانده یا چهار خطه کردن این جاده داد اما در دو سال گذشته این دولت تنها 5کیلومتر از جاده خرمشهر-اهواز را چهار خطه کرده است که 3کیلومتر آن همچنان در دست احداث است!

حضور مسئولان برای کلنگ زنی احداث 3کیلومتر جاده

4خردادماه95 مسئولان شهرستانی و استانی 3کیلومتر از این جاده را باافتخار به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر کلنگ زنی کردند، رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه چهار خطه کردن جاده خرمشهر ـ اهواز، اظهار می‌کند: امروز پروژه چهار خطه کردن محور خرمشهر ـ اهواز به طول سه کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و 800 میلیون تومان کلنگ زنی شد.

محمدرضا کنگانی، مدت قرارداد اجرای این پروژه را یک‌ساله اعلام می‌کند و می‌گوید: امیدواریم این پروژه ظرف یک سال آینده در چنین روزی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه سال گذشته آغاز به کارکرده است، بیان می‌کند: در سال گذشته دو کیلومتر محور دو بانده احداث شد و امروز در ادامه این پروژه سه کیلومتر دیگر احداث می‌شود.

پیگیری حقوقی نماینده مردم خرمشهر تا تذکر مجدد امام‌جمعه خرمشهر به وزیر راه

شاید این 5کیلومتر حاصل پیگیری، تذکر و طرح سؤال پی‌درپی نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر از آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی در طول 3سال گذشته باشد اما ظاهراً همتی برای اجرای این پروژه وجود ندارد. عبدالله سامری می‌گوید: جاده خرمشهر-اهواز مسیر استراتژیک ترانزیت کالا، تردد زائران اربعین حسینی و کاروان‌های راهیان نور به شمار می‌آید و از نقاط بسیار حادثه‌خیز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدنبی موسوی فرد امام‌جمعه خرمشهر نیز 6آبان ماه95 در حاشیه حضور وزیر راه و شهرسازی در خرمشهر از عدم دو بانده کردن جاده حادثه‌خیز خرمشهر-اهواز گلایه و بر ضرورت عملیاتی شدن این پروژه تأکید می‌کند که خوب مطابق معمول با وعده وزیر همراه است.

در ساعت 21شامگاه جمعه28آبان ماه یک دستگاه اتوبوس در 40کیلومتری جاده خرمشهر به اهواز از مسیر خود منحرف‌شده و با یک دستگاه خودروی دوو برخورد می‌کند، شدت حادثه به حدی بود که راننده خودروی سواری در دم جان باخت.

پلیس‌راه خوزستان علت اولیه حادثه را خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس تشخیص می‌دهد.این حادثه می‌توانست بسیار خونین‌تر رقم بخورد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

در ساعت 22 شامگاه یکشنبه30آبان ماه یک خودروی پراید و یک خودروی پیکان در 20کیلومتری جاده خرمشهر به اهواز شاخ‌به‌شاخ شده و تصادف خونینی رقم می‌زنند. یک دستگاه خودروی پژو پارس به دلیل رعایت نکردن فاصله قانونی خود نیز به این دو خودرو برخورد می‌کند و برشدت حادثه می‌افزاید.

4نفر از مجروحان این حادثه که زائران اربعین حسینی بودند به بیمارستان خرمشهر اعزام شدند که  وضعیت آنان نیز وخیم گزارش‌شده است.

این در حالی است که مسیرهای بصره کشور عراق منتهی به مرز شلمچه که جزو مسیرهای مواصلاتی این کشور هستند از شرایط بسیار بهتری نسبت به جاده خرمشهر – اهواز برخوردارند، جاده‌ای دو بانده که می‌توان آن را بزرگراه نامید آن‌هم در کشوری که درگیر بحران و جنگ است.

به نظر می‌رسد فقدان زیرساخت‌های لازم در جاده خرمشهر-اهواز نظیر روشنایی، خط‌کشی، خطوط جداکننده وسط و از همه مهم‌تر دوطرفه بودن یک جاده باریک و درعین‌حال استراتژیک و پرتردد علت اصلی تعدد این حوادث خونین باشد.

مردم خوزستان تا کی باید شاهد چنین حوادث خونینی در جاده خرمشهر-اهواز باشند؟ چند حادثه خونین و کشته دیگر نیاز است تا دولت یازدهم با جدیت بیشتر برای دو بانده کردن این جاده وارد عمل شود؟

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
1
بجاش بزرگراه قم کاشان درست میکنن که ساعتی یه ماشین هم رد نمی شه!!!!!!!!!!!!
عابد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
بیچار و بدبخت از خرمشهری و آبادانی پیدا میشه
:
:
:
آخرین اخبار