تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غربالگری زائران بازگشته از نظر ابتلا به بیماریهای عفونی
با استقرار بیش از 20 نیروی بهداشتی شامل پزشک و کارشناس مبارزه با بیماریها در منطقه، تاکنون غربالگری بیش از 200 هزار نفر از زائران حین ورود به کشور از نظر بیماری های تنفسی و عفونی انجام شده است تا در صورت وجود مورد مشکوک، بلافاصله اقدامات درمانی لازم انجام شود
خوزنیوز: دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ایجاد دو پایگاه ثابت مراقبت های بهداشتی فعال در پایانه مرزی چذابه و نظارت های مستمر بهداشتی بر مواکب مستقر در طول مسیر؛ نهایت تلاش خود را در جهت حفظ سلامتی زوار اباعبدالله الحسین (ع) به کار بسته است.

غربالگری همه زائران حسینی ورودی به کشور از نظر ابتلا به بیماریهای عفونی

به گزارش خوزنیوز؛ سلمان زاده با اشاره به ارائه خدمات بهداشت محیط در طول این ایام افزود: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت استان با حضور در منطقه چذابه، بصورت شبانه روزی بر وضعیت بهداشت مواکب، نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی، آب شرب و همچنین دفع پسماند و زباله ها نظارت نموده و تاکنون بیش از 120 هزار مترمربع از سطوح این منطقه را مورد سم زدایی قرار داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: با استقرار بیش از 20 نیروی بهداشتی شامل پزشک و کارشناس مبارزه با بیماریها در منطقه، تاکنون غربالگری بیش از 200 هزار نفر از زائران حین ورود به کشور از نظر بیماری های تنفسی و عفونی انجام شده است تا در صورت وجود مورد مشکوک، بلافاصله اقدامات درمانی لازم انجام شود.

وی گفت: همچنین از زمان استقرار کارشناسان بهداشتی در پایانه چذابه بیش از 500 هزار نسخه رسانه آموزشی با محتوای بهداشتی از جمله راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای عفونی و روده ای، روش صحیح شستن دست ها و..... تهیه و در بین زائرین توزیع شده است و در طول مسیر حرکت زوار نیز بنرهایی با موضوع توصیه های بهداشتی از جمله توصیه به مصرف غذای گرم، عدم مصرف سالاد و سبزی و... نصب شده است.

غربالگری همه زائران حسینی ورودی به کشور از نظر ابتلا به بیماریهای عفونی

سلمان زاده ادامه داد: علاوه بر آموزش چهره به چهره به زوار امام حسین(ع)؛ متصدیان مواکب نیز آموزش مسائل بهداشتی و روشهای خودمراقبتی توسط کارشناسان بهداشت داده شده به نحوی که تاکنون بیش از 150 هزار نفر از زوار و متصدیان مواکب آموزشهای بهداشتی را دریافت نموده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان به دیگر اقدامات انجام شده در راستای تامین سلامت زوار حسینی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از توزیع آب شرب غیر بهداشتی، نظارت بر وضعیت کلر باقی مانده در مخازن آب، نظارت بر شرایط کیفی و میکروبی آب شرب مواکب، نمونه برداری مستمر مواد غذایی برای انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی از دیگر اقدامات این دانشگاه برای تامین سلامت زائرین اربعین حسینی می باشد.
:
:
:
آخرین اخبار