تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۶۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثیر کاهش دما بر محصولات کشاورزی
کاهش دما و تنش دمایی پیش رو تاثیر چندانی بر محصولات کشاورزی استان خوزستان ندارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیر زراعت جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش بینی سازمان هواشنایی مبنی بر کاهش نسبتآ شدید دمای هوا در روزهای آخر هفته جاری و اوایل هفته آینده گفت: کاهش دمای هوا و کاهش حرارات زمین فقط در مدت زمان طولانی بیشترین تاثیر منفی را روی محصولات کشاورزی می گذارد، بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان جای نگرانی در این زمینه نیست.

محمد قاسمی نژاد با اشاره به مزارع کلم، کدو و صیفی جات که بیشتر در شمال استان قرار دارند به کشاورزان توصیه کرد در صورت بروز تنش دمایی شدید می توانند با آبیاری شبانه و روشن کردن آتش از کاهش شدید حرارت زمین جلوگیری کنند.

وی در مورد مزارع گندم و جو هم بیشترین سطح زیرکشت در استان را دارند هم با بیان اینکه این روزها کشاورزان در حال کشت این محصولات هستند، افزود: از آنجایی که بذرهای کشت شده هم اکنون زیر خاک هستند، سرما و کاهش دما نه تنها تاثیر نامطلوبی ندارد بلکه موجب کاهش تبخیر می شود و در صورتی که با بارندگی همرا ه شود به افزایش رطوبت خاک و رشد بیشتر محصول کمک می کند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خوزستان  گفت: کشاورزان استان در صورت بروز تنش دمایی، می توانند با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی، شیوه های پیشگیری از خسارت های احتمالی را فراگیرند.

سازمان هواشناسی خوزستان از کاهش شدید دمای هوای استان در این هفته خبر داد  و اعلام کرد روند کاهش دما تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و در این مدت دمای هوا  5 تا 6 درجه کاهش می یابد.
:
:
:
آخرین اخبار