تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۷۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب:
4 میدان نفتی به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده است
چهار میدان از قبییل پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان و ۹ مخزن به مناطق نفختخیز جنوب واگذار شده و امیدوارم که این تفاهمنامه نتیجه خوبی دربر داشته باشد و بتواند به افزایش تولید در مناطق نفتی کمک کند.
خوزنیوز: صبح امروز تفاهم نامه همکاری و قرارداد محرمانگی مابین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ایران و کنسرسیوم پرگس با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، استاندار خوزستان و مدیران کنسرسیوم پرگس در اهواز به امضا رسید.

4 میدان نفتی به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده است

به گزارش خوزنیوز؛ شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب به منظور توسعه ميادين حوزه عملياتي خود بر اساس الگوي جديد قراردادهاي نفتي، تفاهم‌نامه همكاري با كنسرسيوم پرگس امضا کرد. اين تفاهم‌نامه در راستاي اجراي الگوي جديد قراردادهاي نفتي در حوزه بالادستي صنعت نفت و با هدف توسعه ميادين نفت و گاز، ميان شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و كنسرسيوم پرگس متشكل از 11 شركت اروپايي، كانادايي، آسيايي و دانشگاه صنعتي شريف امضا شد.

بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این مراسم گفت: مذاکرات انعقاد قرارداد به روش مناطق نفتخیز از بهمن ماه ۹۴ آغاز شد و پس از چند جلسه با وزیر مجوزهای لازم در این باره صادر شد. در همین بازه هیئت مدیره مناطق نفتخیز جنوب و بخش مدیریت فنی شرکت حدود ۶۰ جلسه که با ۳۳ شرکت داخلی و خارجی را برگزار کردند امضای این تفاهمنامه را با کنسرسیوم پرگس از نتایج تلاش های همکاران ما در زمینه طراحی و رایزنی ها در این باره بوده است.

عالیپور گفت: متخصصان شرکت ملی مناطق نفتخیز در این مدت کارهایی کردند که باعث شگفتی کارشناسان نفتی دنیا شد چرا که بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار بشکه نفت خام، نفت و گاز مایع افزایش تولید داشتیم.  از این میان ۲۵ هزار فقره اقدامات مهندسی و درون چاهی، بیش از پنج هزار تعمیرات اساسی تجهیزات، بیش از پنج هزار اصلاحیه های فرآیندی، بیش از ۲۵۰ مورد تعمیرات اساسی توربین، کمپرسور و ماشین آلات دوار بود که باعث شگفتی وزیران عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس شد.

4 میدان نفتی به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده است

عالیپور در پایان اضافه کرد: چهار میدان از قبییل پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان و ۹ مخزن به مناطق نفختخیز جنوب واگذار شده و امیدوارم که این تفاهمنامه نتیجه خوبی دربر داشته باشد و بتواند به افزایش تولید در مناطق نفتی کمک کند.

حمید دریس مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به عزم وزارت نفت بر استفاده از مدل های متعدد قراردادهای نفتی گفت: همانطور که مصوبه دولت هم به آن اشاره دارد تصمیم وزارت نفت بر این قرار گرفته  است که توسعه مخازن نفتی و گازی و افزایش تولید را با سبدی از مدل های قراردادی و نه یک مدل خاص انجام بدهد. هدف از این کار افزایش توان تولید و توسعه مخازن نفتی است.

وی ادامه داد: در کنار مدل های قراردادی همچون بیع متقابل و مدل قراردادهای جدید نفتی ، با توجه به مخازن نفتی تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرایط ویژه این منطقه ، یک مدل قرارداد خاص مناطق نفتخیز جنوب نیز طراحی شد و در کنار دیگر مدل ها مورد تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت قرار گرفت و برای توسعه مخازن به مناطق نفتخیز جنوب ابلاغ شد.

دریس ادامه داد: در این مدل قراردادی، کارفرما شرکت ملی نفت ایران است و مناطق نفتخیز جنوب به عنوان مجری محسوب می شود. شرکت های طرف قرارداد با ما نیز به عنوان پیمانکار محسوب می شوند. یکی از تفاوت های عمده ای که این مدل قراردادی را با دیگر مدل ها متمایز می کند نقش بسیار مهم و اساسی مناطق نفتخیز جنوب در روند اجرا قرارداد است. 

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اضافه کرد: پیش نویس این مدل قراردادی توسط دکتر شکرالهی و بر اساس تجربیات پیشین ایشان تهیه شده و طی جلسات متعدد اصلاح و مورد تایید هیات مدیره شرکت ملی نفت قرار گرفت.

دریس در پایان گفت: تا کنون با شرکت های داخلی و خارجی زیادی مذاکره داشتیم و تا کنون ۶۱ شرکت خارجی و داخلی برای همکاری تحت این مدل قراردادی اعلام امادگی کرده اند که از این میان با ۳۳ شرکت مذاکره صورت گرفته و مابقی شرکت ها در انتظار هستند.  کنسرسیوم پرگس اولین موردی است که برای امضای تفاهمنامه با آن برنامه ریزی شده است. روز یکشنبه چنین مراسمی را با شرکت شلمبرژه برگزار خواهیم کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
5
چرا این میادین نفتی هیچ سودی بری مردم محروم استان خوزستان ندارد؟ چرا مردم بومی شهرهای نفت خیز مثل اهواز،امیدیه، مسجدسلیمان و ... باید آلایندگی این صنایع را تحمل بکنند ولی حتی یک جاده سالم نداشته باشند؟ چرا باید تمامی درآمد این صنایع باید به حساب تهرانی ها برود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
4
با تشکر از اینکه بنظر کار را به کاردان سپردن ، فقط یک سئوال دارم ، وقتی گذشته مسجدسلیمان و حال آن را امروز می بینم تنم می ارزد از هزاران میلیون دلار پول نفت چه به مسجد سلیمان رسید ؟ و اکنون خوزستانم که در فقر و بیکاری و بی آبی میسوزد ،در افسردگی و خون خودکشی جوانان وطن می غلتد ،در سیاهی خرمشهرم در بی تری شوشترم در بی آبی آبادانم ، در جادهای ماهشهر و ایذه ام ، در فقر اندیمشک و اندکا در شوری گتوند ،هزاران بشکه نفت هزاران دلار هزاران برکت به کجا می رود ، آقای عالیپور مرد بختیاری بختمان کجاست ؟ استاندار جناب دکتر استانت را چه میشود بیماریش چیست ؟ درمانش چیست .؟ جناب دانش پژوه ، مردانی که شربت شهادت رونوشیدن اکنون کجایند ؟ کجایند مردانی که استانم را رها کنند از فقر و بیکاری کجایند زنانی که شهامت بی بی را داشته و در مقابل ظلم ظلم ظالمان به وطنم به خوزستان تلخ کامم به ایستند ، نفتمان میرود ، گازمان میرود ، شکر مان میرود ، پتروشیمی میرود ، سودهای گمرک میرود ،آب کارونم میرود ، جانمان هم میرود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
4
آقای عالیپور برای شهرت چه کردی ، آب یک روز در میان داریم ، میدونی یعنی چه ؟ آب نداریم آب ، این همه نفت بردید آب بهمون نمیدین
ناشناس
|
Seychelles
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
4
باز تکرار کرسنت
ناشناس
|
Seychelles
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
4
سودی اصلی رو کی میبره؟ قطعا خوزستانیها نیستند
بدبختی و دردسر فقط سهم ما میشه
:
:
:
آخرین اخبار