تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقش بی بدیل دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلوگیری از ورود و انتشار بیماری ها در راهپیمایی عظیم اربعین
خیزش بی نظیر مردم ولایی و شیفته اهل بیت علیهم السلام در خلق حماسه ی همایش پیاده روی میلیونی که عظیم ترین تجمع بشری تاریخ در نوع خود است چشم جهانیان را گرفته و انعکاس غیرقابل انکاری داشت.

در کنار این حماسه، حماسه سازانی بودند که بی ادعا و عاشقانه در قالب موکب ها، به خدمات رسانی و پذیرایی از این مردم شیفته پرداختند و بی شک اجر آنان اگر همطراز زوار حسینی نیست، کمتر از آن نمی تواند باشد.

با وجود اینکه همه جا صحبت از زوار حسینی و خادمان آنها بوده و هست اما کمتر کسی به نقش و خدمات سپاه، بسیج، پلیس راه، شهرداری ها، اتوبوس رانی ها، آتش نشانی، نیروهای نظامی و انتظامی، جمعیت هلال احمر، پزشکان و پرستاران و کارشناسان بهداشت و ... یادی می کند که جا دارد از تلاش خالصانه همه آن عزیزان تقدیر بعمل آوریم.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و آبادان به ویژه معاونت بهداشتی، از جمله ارگان هایی بودند که نقش بی بدیلی داشتند و با ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی برای زوار حسینی پشت گرمی خوبی بودند و مهمتر از آن، اجرای نظام مراقبت سندرمیک 12 گانه است که با انجام تست های متفاوت از سلامت کامل زائران اطمینان حاصل کرده از ورود و شیوع بیماری ها در کشور جلوگیری می نمودند.

سندرم تب و خونریزی، سندرم شبه آنفولانزا، سندرم بیماری شدید تنفسی، سندرم اسهال حاد آبکی، سندرم اسهال خونی، سندرم مسمومیت غذایی، سندرم زردی حاد، سندرم تب و علائم نورولوژیک، سندرم فلج شل حاد، سندرم تب و راش حاد (غیر ماکولوپاپولر)، سندرم تب و راش حاد (ماکولوپاپولر)، سندرم مرگ ناگهانی از جمله مواردی است که دوستان زحمتکش کادر بهداشتی پزشکی نسبت به کنترل آنها اقدام نموده اند تا سلامت زائران و هموطنان داخل کشور حاصل گردد.


منبع: التزام
:
:
:
آخرین اخبار