تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۷۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزیدگان چهارمین سوگواره عکس "عشق حسینی" معرفی شدند
دبیرخانه چهارمین دوره مسابقه عکاسی سوگواره "عشق حسینی" در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان عکس‌های منتخب این دوره را معرفی کرد.
 دبیرخانه چهارمین دوره سوگواره عکس "عشق حسینی" طی بیانیه‌ای ضمن قدردانی از مشارکت عکاسان شرکت‌کننده و مخاطبان متعهد و هنردوست، اسامی نفرات برگزیده را اعلام کرد.

یوسف حاجوی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان، ضمن قدردانی و آرزوی موفقیت برای تمامی عکاسان شرکت‌کننده، شناخت درست واقعه عاشورا و زوایای آن را کاری بسیار بزرگ و سخت خواند و دستاورد چهارمین سوگواره سراسری عکس "عشق حسینی" را حضور 175 نفر عکاس و ارائه 676 قطعه عکس عنوان کرد و گفت: کمیته انتخاب 670 قطعه عکس را قابل رقابت در مسابقه ارزیابی کرد که دارای شاخص‌های انتخاب و شرایط مندرج در فراخوان بود.

 وی افزود: عکس‌های دریافتی امسال سوگواره، هم از نظر کیفی، تکنیکی و هم از منظر داشتن بار مذهبی به‌دور از خرافه پرستی عمق ارادت مردم به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به‌خوبی به نمایش گذاشت. امیدواریم با استمرار برگزاری این سوگواره در سال‌های آینده زمینه انتقال فرهنگ عاشورا با زبان هنر گسترش یابد.

 حاجوی با اشاره به فرآیند انتخاب آثار برتر، تصریح کرد: معیارهای هیأت داوران در ارزیابی آثار داشتن زاویه مناسب، ترکیب‌بندی صحیح، نمایش حس درونی، تلاش و نگاه خلاقانه و هنرمندانه بوده است و از این منظر، این دوره نسبت به سه سوگواره پیشین بسیار شاخص‌تر و دقیق‌تر برگزار شد و داوری را با چالش انتخاب چندمرحله‌ای آثار زیبا و خوب مواجه کرد.

وی ادامه داد: در مرحله اولیه ارزیابی هر داور تعداد 72 قطعه عکس را انتخاب و در مرحله دوم 163 قطعه عکس به رقابت پرداختند. در این دوره از سوگواره عکس‌های احمد زعفری هشجین، مجید خالقی‌مقدم و وحید گنجی جامه‌شوران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و آثار جاوید خدمتی، محمدحسن باقری، میلاد نعلبندیان و عبدالرحمن مجرد نیز عنوان "شایسته‌تقدیر" را کسب کردند.
:
:
:
آخرین اخبار