تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملکرد مزارع ذرت دانه ای در دزفول 2 تن در هکتار افزایش یافت
مدیر جهاد کشاورزی دزفول از افزایش چشمگیر عملکرد مزارع ذرت دانه ای این شهرستان خبر داد و گفت:متوسط عملکرد مزارع ذرت دانه ای در دزفول در سال زراعی جاری از 6 تن در هکتار به هشت تن افزایش یافته است.
احمد زارعی روز سه شنبه  سطح زیر کشت مزارع ذرت در دزفول را 12 هزار و 200 هکتار عنوان کرد و افزود:از این میزان سطح زیر کشت سه هزار هکتار به صورت علوفه ای برداشت شده و مابقی به صورت دانه ای در حال برداشت می باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون محصول 2 هزار هکتار از مزارع ذرت دانه ای دزفول برداشت شده است گفت:با توجه به سطح برداشت شده و بررسی میدانی کارشناسی ، متوسط عملکرد مزارع ذرت دانه ای در هکتار تاکنون افزایش چشمگیری نسبت به سال زراعی داشته است.
زارعی گفت:افزایش عملکرد ذرت دانه ای حاصل شرایط اقلیمی مساعد از جمله درجه حرارت ،نبود باد و توفان و همچنین فعالیت های آموزشی ترویجی جهاد کشاورزی و بکار گیری دستورالعمل های ترویج و تحقیقاتی توسط کشاورزان در مزارع بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود:هر کیلوگرم محصول ذرت دانه ای با قیمت 10 هزار و 360 ریال در سازمان بورس و پشتیبانی امور دام و نیز ایستگاه های ذرت خشک کنی در سطح شهرستان خریداری می شودد.
وی گفت:پارسال از هر هکتار از اراضی کشاورزی دزفول 6 تن محصول ذرت دانه ای برداشت شد که امسال از هر هکتار 8 تن برداشت می شود که با افزایش 2 تنی در هر هکتار همراه است.
با آغاز فصل برداشت محصول ذرت دانه ای در شمال خوزستان تاکنون 16 هزار تن محصول از مزارع دزفول برداشت شده است.
پارسال 22 هزار و 400 هکتار در دزفول ذرت دانه ای و علوفه ای کشت شد.
از سال زراعی گذشته محصول ذرت دانه ای کشاورزان برای فروش در بورس عرضه شد که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان در موعد مقرر ، در سال زراعی جاری کشاورزان منطقه از کشت این محصول استقبال نکرده و سطح کشت این محصول در منطقه کاهش یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار