تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۰۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور
زردپوشان آبادان در مصاف سیاه‌جامگان مشهد/ تقابل دایی و سعداوی در اهواز
نمایندگان خوزستان در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور، مصاف سختی را با حریفان خود خواهند داشت.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور از روز پنج‌شنبه در حالی پیگیری خواهد شد که نمایندگان خوزستان در هفته گذشته در مقابل حریفان خود متوقف شده و یا ناکام مانده‌اند.

پس از تساوی ارزشمند فولاد در نقش جهان مقابل سپاهان، به نظر می‌رسد این تیم حالا چهره منسجمی را پیدا کرده و یارای تقابل با مدعیان را پیدا کرده است، از طرفی نفت تهران با هدایت علی دایی با بردی که هفته گذشته مقابل سایپا کسب کرده و جایگاه مناسبی که در جدول دارد برای سفر به اهواز از انگیزه‌های بالایی برای کسب امتیاز برخوردار است.

ضمن اینکه فولادی‌ها به شدت برای رهایی از کمربند میانی و همسایگی با هم‌استانی‌های خود به‌شدت نیازمند پیروزی در این دیدار است، نفتی‌ها نیز تیمی نشان نداده‌اند که به راحتی نتیجه را به حریفان خود واگذار کنند.

این دیدار به طور مشخص یکی از فنی‌ترین و دیدنی‌ترین دیدارهای لیگ جاری به شمار خواهد رفت چرا که کارشناسان به زیبایی کار فنی دو تیم اعتقاد راسخ دارند.

فولاد خوزستان عصر پنجشنبه از ساعت 16 و 40 در ورزشگاه غدیر از نفت تهران رده سومی پذیرایی می‌کند تا شاید با پیروزی در این دیدار رتبه نهم خود را ارتقا بخشد.

در دیگر دیدار این روز نمایندگان خوزستان، استقلال در کرج به مصاف سایپا خواهد رفت.

آبی‌پوشان اهوازی که در هفته گذشته سه امتیاز مسلم مقابل سیاه‌جامگان را در خانه از دست داده‌اند، به دیدار سایپا زخم خورده خواهند رفت که در هفته گذشته مقابل نفت تهران نقره داغ شد.

دو تیمی که نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارند، برای جلوگیری از نزول بیشتر در جدول رده‌بندی به مصاف هم خواهند رفت و این موضوع حساسیت این دیدار را دو چندان خواهد کرد.

بر همین اساس، استقلال خوزستان در هوای سرد استان البرز در ورزشگاه انقلاب کرج از ساعت 15 میهمان سایپا قعرجدولی خواهد بود، استقلال خوزستان هم اکنون با 12 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند.

اما سومین نماینده استان خوزستان که پس از چهارمین ناکامی خود در لیگ برتر و نخستین باخت خانگی که برای این تیم و دوست‌دارانش بسیار هم تلخ بود، به مشهد سفر خواهد کرد تا در یخبندان ثامن یه مصاف سیاه‌جامگان برود.

نماینده مشهد که به تازگی با یک امتیاز از خوزستان بازگشته است، امیدوار است تا بتواند پنجمین شکست نماینده آبادان را رقم زند، در آن طرف میدان یاران دست‌نشان که در این بازی دست‌هایی به مراتب خالی تر از بازی گذشته را در اختیار دارند، برای اعاده حیثیت نماینده آبادان و به فراموشی سپردن شکست تلخ خانگی مقابل ذوب‌آهن به میدان خواهند رفت.

آبادانی‌ها گرچه در این دیدار شاهد بازگشت حسین بغلانی به ترکیب خود هستند، اما از بخت بد، پس از مصدومیت و از دست دادن میلاد جهانی، شادکام گلزن را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار نخواهند داشت و این موضوع به تنهایی، دست‌نشان را در فکر چالش‌های بیشتری در خط حمله و ایجاد موقعیت گل فرو خواهد برد.

در حالی که نفت، رضا نوروزی را برای خط آتش خود در اختیار دارد، به طور حتم روی دو بازیکن خارجی خود در این دیدار حساب ویژه‌ای باز نخواهد کرد، چرا که توانایی این دو بازیکن در حدی نیست که بتوانند چالش‌های نفت را در این دیدار برطرف کنند.

حال باید منتظر ماند و دید با شرایطی که در ترکیب نفت آبادان به وجود آمده و اوضاع روانی حاکم بر این مجموعه پس از شکست سنگین خانگی مقابل ذوب‌آهن، آبادانی‌ها چه ارمغانی از مشهدالرضا برای دوست‌داران خود در دیار بهمنشیر سوغات خواهند آورد.

نفت 13 امتیازی از ساعت 14 و 30 روز جمعه در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف سیاه‌جامگان رده دوازدهمی خواهد رفت تا  شاید جایگاه دهمی خود را ارتقا بخشد و یا از نزول بیشتر در جدول جلوگیری کند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار