تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اخطاریه هواشناسی کشاورزی برای استان‌های غربی و جنوب غربی
به دنبال پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به کشور از فردا، اداره هواشناسی کشاورزی کشور اخطاریه‌ای را برای کل کشور به ویژه مناطق غرب و جنوب غربی منتشر کرد.
 پیرو اطلاعیه شماره 94 تاریخ 9 آذرماه مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر  ورود سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه 10 آذر به نوار غربی کشور که تا روز جمعه 12 آذر، دامنه فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز گسترش یافته و سبب بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد و در مناطق  جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور رگبار باران، گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی نیز پیش‌بینی می‌شود، بنابراین اداره هواشناسی کشاورزی کشور مجموعه توصیه‌های هواشناسی صادر کرده است.

این توصیه‌ها به شرح زیر است:

- کشاورزان دیم کار بویژه در مناطق گرمسیر و معتدل استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر ، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی که اقدام به بذر پاشی نکرده‌اند سریعا اقدام کنند تا بتوانند از بارش پیش‌رو استفاده کافی را ببرند.

- آن دسته از کشاورزان دیم کار مناطق فوق که عملیات کاشت را بصورت خشکه کاری انجام داده‌اند، نسبت به آماده‌سازی مرزها و انهار سریعا  اقدام کنند.

- عشایر مستقر در مناطق دامنه‌های زاگرس ضمن آمادگی لازم، از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوداری کنند.

- شرکت‌های توزیع کودهای شیمیایی آمادگی لازم جهت حفاظت از انبارها را داشته باشند.

- به دلیل احتمال رخداد سیل، پاکسازی راه آب مزارع و باغات حتما انجام گیرد.

- گلخانه‌داران پوشش گلخانه‌های خود را ترمیم و بازبینی کنند.

- در صورت انبار کردن محصولات سبزی و صیفی در مکان‌های باز ، نسبت به ایجاد لایه محافظ اقدام یا مکان‌های سرپوشیده را برای انبارداری انتخاب کنند.

- کندوداران مستقر در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر ، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی کاملا مراقب باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار