تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۳۷۰۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گَرد مرگ بر چهره سازمان‌های حقوق بشری پاشیده شده است
اهواز ـ ایرنا ـ مسئول دفاتر نهادنمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان گفت: مجامع مدعی حقوق بشر که در کوچکترین مساله بزرگترین عکس العمل‌ها را نشان می‌دهند امروز در برابر فاجعه انفجار تروریستی حله، گرد مرگ بر آنها پاشیده شده و دم بر نمی‌آورند.


حجت الاسلام سید محسن شفیعی با تسلیت شهادت جمعی از شهروندان خوزستانی در انفجار حله عراق به مردم ایران و به ویژه خوزستان افزود: حادثه تروریستی حله برای مراکز حقوق بشر مایه سرافکندگی است و باید سرشان را پایین آورند و عرق شرم بر پیشانیشان بنشیند چرا که در برابر چنین جنایتی دم بر نمی‌آورند.
وی توضیح داد: به اعتقاد من خوزستان یک بار دیگر در عرصه ادای دین به اسلام و انقلاب اسلامی ایران خودش را نشان داد.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان افزود: این تعداد شهید در عرصه دفاع از شعائر اسلامی و در حماسه عظیم اربعین حسینی مایه افتخار و سربلندی است.
وی گفت: ویژگی تعداد زیادی از شهدا این است که بانوان جامعه، مادران فداکار، مربیان قرآن، مبلغ دین و خانم‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ دینی بودند که در این عرصه چنین جمع عزیزی را تقدیم اسلام و آرمان‌های حضرت سید الشهدا(ع) کردیم.
حجت السلام شفیعی اظهار کرد: این اتفاق را باید از چند زاویه بررسی کرد رویکرد اول اینکه این اتفاق لکه ننگی در کارنامه نظام سلطه، عناصر تروریست و جنایتکار تکفیری و داعش است که در کارنامه سیاه خودشان چنین جنایتی را ثبت کردند و دستشان را به خون زائران بی گناهی که هیچ جرمی جز زیارت قبر سید الشهدا(ع) نداشتند آغشته کردند.
وی ادامه داد: ما به آیات قرآن و وعده الهی با تمام وجود ایمان داریم که خداوند خودش ولی خون مظلومان و سرپرست خون‌های به ناحق ریخته شده است.

** تکلیف خانواده‌های داغدار روشن شود
وی با اشاره به وظیفه مسئولان و متولیان امور در استان و کشور در قبال این جنایت سهمگین توضیح داد: مسئولان باید ابعاد مختلف این جنایت را پیگیری کنند چرا که خانوادهای داغدار آنان در انتظارند و تکلیف آنها باید روشن شود.
حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: از مردم خوزستان دعوت می‌کنم که در تجلیل از این شهدای بزرگوار و خانواده آنها کوتاهی نکنند و به خانواده آنها سرزده شود و آیین آنها با جلال و شکوه برگزار شود.
وی تاکید کرد: همانطور که در مکتب امام خمینی(ره) آموختیم برای مبارزه با استکبار و نظام سلطه هزینه‌های زیادی را پرداختیم و در این راه استوار خواهیم بود برای همین دشمن بداند همانطور که امام خمینی(ره) فرمود اگر مردان ما را بر جوخه‌های اعدام بالا ببرند و زنان ما را بکشند و اموال ما را به غارت ببرند ذره‌ای تردید در ادامه راه‌مان نخواهیم داشت و ان شاءا... از این مسیر کوتاه نخواهیم آمد.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: هیچ مانعی ندارد که از همه مسئولان در عین تقدیر از زحماتشان خواهان کاری مضاعف و تلاشی دو چندان درباره این حادثه باشیم چراکه عمق فاجعه بالا و حجم آن گسترده است و خانواده‌های آنها چشم به راه دوخته‌اند و منتظر نتیجه هستند.
حجت الاسلام شفیعی اضافه کرد: به عنوان شهروند انتظارم دارم مسئولان به کار این خانواده ها سرعت ببخشند و در این مسیر با جدیت بیشتری حرکت کنند.
در حادثه انفجار ترویستی در مسیر بازگشت زائران ایرانی اربعین حسینی در عراق در پنجشنبه گذشته، بیش از 80 نفر به شهادت رسیدند که بیشتر آنها خوزستانی هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار