تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۷۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان هندیجان: برداشت بی رویه آب در بالادست رودخانه زهره کنترل شود
برخی از کشاورزان هندیجان صبح سه شنبه با تجمع در مقابل اداره کشاورزی هندیجان و مسدود کردن جاده هندیجان – دیلم، کنترل برداشت های بی رویه آب از رودخانه زهره را خواستار شدند.

  به گفته برخی کشاورزان برداشت بی رویه آب از طریق کانال های کشاورزی صنعتی و سنتی زهکشی در شهرستان های بالاست مانع رسیدن حجم آب مناسب به رودخانه زهره شده و به زمین های کشاورزی هندیجان خسارت و کشت آنها را در آستانه نابودی قرار داده است.

این کشاورزان اظهار داشتند: با پیگیری نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان و فرماندار هندیجان در تاریخ سوم آذر 15 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر به عنوان سهمیه شهرستان رهاسازی شد ولی بخش زیادی از این آب به دلیل برداشت بی رویه سایر شهرستان های مسیر رودخانه به هندیجان نرسیده است.
به گزارش ایرنا این کشاورزان صبح امروز از ساعت 10:30با حضور در محل اداره جهاد کشاورزی خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت موجود شده و سپس با حرکت به سمت جاده هندیجان به بندر دیلم (استان بوشهر) بوسیله ماشین و موتورسیکلت مانع تردد وسایط نقلیه عبوری شدند.
فرمانده انتظامی هندیجان با حضور در محل به خبرنگار ایرنا گفت: این کشاورزان به مدت 30 دقیقه اقدام به مسدود کردن این جاده کردند که با حضور ماموران انتظامی متفرق و مسیر در ساعت 12:30بازگشایی شد.
سرهنگ علی رئوفی افزود: مسدود کردن مسیر مانع تردد وسایط نقلیه از جمله کامیون های سوخت رسان شده بود که خطرات زیادی را به همراه داشت.
وی گفت: انسداد جاده یک کار غیر قانونی و قابل پیگرد است و کشاورزان باید مطالبات خود را از راه قانونی دنبال کنند.
وی افزود: در این خصوص هیچ فردی دستگیر نشده و پس از انجام صحبت لازم،کشاورزان محل را ترک کردند.
محل تامین آب کشاورزی و بخشی از آب شرب هندیجان رودخانه زهره است که به دلیل برداشت های بی رویه آب در بالا دست، این رودخانه در هندیجان فاقد آب است.
دو ماه پیش نیز برخی تجار و کسبه شهرستان هندیجان به دلیل ترخیص نشدن کالا از گمرک اقدام به مسدود کردن این مسیر کرده بودند.
شهرستان هندیجان با 45 هزار نفر جمعیت دارای 31 هزار هکتار زمین کشاورزی و یک هزار و200 کشاورز است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار