تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۷۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غلام‌رضا جلیلی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهواز عنوان کرد:
توسعه صنعت گردشگری، یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی
توسعه صنعت گردشگری، یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتیرئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهواز گفت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه صنعت گردشگری در کشور است.

غلام‌رضا جلیلی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خوزنیوز با اشاره به قابلیت‌های شهرستان اهواز در بخش گردشگری اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری باعث ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به شهرستان و باعث از بین رفتن بیکاری و رونق اشتغال می‌شود.

جلیلی نیا افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی شهرستان اهواز به دلیل موقعیت طبیعی (رودخانه کارون) و داشتن بافت تاریخی و خانه‌ها و بناهای تاریخی پتانسیل‌های جذب توریسم و توسعه گردشگری را داراست و باید از این ظرفیت‌ها در راستای هدف شعار اقتصاد مقاومتی و محقق شدن آن بهره برد. 

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های توسعه شهرستان اهواز توسعه صنعت گردشگری است، عنوان کرد: صنعت گردشگری نقش مهمی در فرآیند توسعه اقتصادی شهرستان دارد و گردشگری جزء آن دسته از صنعت‌هایی است که کاملاً متکی به فرهنگ و پیشینه مربوط به منطقه است و می‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکلات اقتصادی را مرتفع سازد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهواز افزود: سازمان میراث فرهنگی با توجه به جاذبه‌های شهرستان و معرفی به گردشگران و مسافران ازجمله جاذبه‌های تاریخی مانند کاروانسرای معین التجار، خانه ماپار، خانه دادرس، پارک کوهساران (گوردخمه های ایلمایی) مسجد توحید وعامری، آرامگاه علی ابن مهزیار اهوازی، پل‌های زیبا و تاریخی، بازار انوشه، قبرستان ارامنه و لهستانی‌ها و سایر جاذبه‌های تاریخی گردشگری دیگر با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارند می‌تواند در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی سهم بسزایی داشته باشد و این اقدام در اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام و پیگیری مستمر است.

جلیلی نیا بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری باعث ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به شهرستان و باعث از بین رفتن بیکاری و تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش صنعت گردشگری از دیگر اولویت‌های این اداره محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها موجود و با حداقل هزینه‌ها می‌توان از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری را داشت.

جلیلی نیا به مزایای توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مزایای توسعه صنعت گردشگری این است که صنایع‌دستی شهرستان نیز معرفی‌شده و گامی در جهت فروش و شناساندن و ماندگار شدن صنایع‌دستی محلی و بومی و کمک به صنعتگران جهت ارائه محصولات به بازارهای داخلی و خارجی است که این نیز گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که با فعالیتی که در خانه صنایع‌دستی اهواز توسط صنعت گران اهوازی در حال انجام است ازجمله تولید، آموزش و عرصه کالا بنابراین صنایع‌دستی و میراث فرهنگی در کنار گردشگری نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصاد شهرستان دارند.

 در پایان جلیلی نیا از تلاش و پیگیرهای دکتر شریعتی استاندار، دکتر نشان مدیرکل میراث فرهنگی، نمایندگان محترم مردم اهواز در مجلس، مهندس ارزانی فرماندار، جامعه مطبوعات و انجمن‌های پرتلاش حوزه میراث و گردشگری تقدیر و تشکر نمود و خواهان تعامل همه ادارات و سازمان‌ها جهت رشد و تعالی صنعت گردشگری در اهواز شد.
:
:
:
آخرین اخبار