تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان پیشگام عرصه‌ی ایثار و شهادت در حماسه اربعین
خوزستان پیشگام عرصه‌ی ایثار و شهادت در حماسه اربعینحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمنصور موسوی: زمانی که خبر جنایت تروریستی حله از تلویزیون پخش میشد، بواسطه آنکه در خبر اعلام شد این حادثه درنزدیکی مرز مهران رخ داده است، شاید هیچ خوزستانی‌ای فکر نمی‌کرد کسی از هم استانی هایمان هم جزء این "خونین بالانِ خوش سعادت" باشد.

لکن آرام آرام خبرها حکایت از داستانی دیگر داشت. بی‌خبری از تعداد زیادی مسافر خوزستانی بهمراه اخبار ضد و نقیض و پرابهام! دست به دست هم داد تا این واقعیت آشکار شود، که گویی تقدیر پروردگار حکیم بر آن است که "خوزستان قهرمان" را باری دیگر در امتحان ایثار و شهادت پیش‌قدم گرداند و این بار قرار است بعد از "حماسه دفاع مقدس" نقش این استان را در "حماسه اربعین" نه تنها بامیزبانی مردم میهمان نوازش، بلکه باخونِ عزیزانش پررنگتر کند.

 "یااباعبدالله؛ جان ها، مال هاو خاک و ناموس مان به فدای تو، خوشا به سعادتمان که قابل دانسته ای ما را"

اماآنچه که این امتحان را سخت‌تر کرده است و دل هر شنونده‌ای را محزون ومجروح می‌کند آن است که اغلب شهدای خوزستانی از مادران وخواهران ایمانی مان بودند که همسران و فرزندان و عزیزان‌شان راتنها گذاشته‌اند و "فرشته وار" پرکشیده‌اند. عمق این فاجعه و تألمات به جامانده از آن خیلی بیشتر از آن است که در وصف بیاید. خصوصا که بدلیل شدت حادثه احتمال می‌رود بسیاری ازشهدا مفقودالأثر شناخته شوند.

ما چه می‌دانیم! شاید حکمتش آن است که همان گونه که کاروان زینب "سلام‌الله‌علیها" حرکت مبارک اربعین راپایه گذاری کرد، این "کاروان زینبی" نیزمأموریت داشته، پیاده‌روی اربعین را جهانی کند و صدای عظمت و مظلومیت این حماسه را که تحت سانسور خبری مثلث شوم "غربی-عبری-عربی" قرار گرفته است به گوش جهانیان برساند.

خوزستان پیشگام عرصه‌ی ایثار و شهادت در حماسه اربعین

البته؛ ما بازماندگان از این قافله نیز می‌بایست "رسالت زینبی" خویش را بخوبی بشناسیم و بدرستی انجام دهیم و به سادگی از کنار این نفحه الهی نگذریم و هر کس هر کاری که از دستش بر می آید برای رساتر کردن فریادِ عظمت اربعین و مظلومیت اربعینی ها دریغ نکند.

 چند پیشنهاد به مسؤلین محترم استانی

1. تدارک تشییع باشکوه، آبرومندانه وحماسی، جانمایی خاص در گلزار شهدا برای این عزیزان و همچنین نمادسازی در شهر باعنوان "شهدای اربعین" وزنده نگه داشتن یاد این حادثه در اربعین هر سال.

2. تجلیل و دلجویی ازخانواده آنان که برخی بیش از یک عزیز را از دست داده اند، حداقل کاری است که می‌بایست انجام دهند. به عنوان مثال خبردهی محترمانه‌تر و سریع تر، از سرنوشت عزیزان‌شان می‌تواند تسکینی برای دردهایشان باشد.

3. اظهار نظر، عملکرد و حضور مسؤلانه مجموعه استانداری، شهرداری، نمایندگان مجلس و سازمان‌های فرهنگی تبلیغی، در این امتحان می‌تواند معیار خوبی برای ارزیابی آنان در میان مردم استان باشد.

پیشنهادی به مسئولین صدا و سیمای استان و نیز جوانان انقلابی اهل رسانه

متاسفانه تابه حال گزارش و خبررسانی در خور شأنی از این حادثه غمبار در رسانه ملی ندیدیم! درحالی که سوژه‌های احساسی و حماسی بسیاری را می‌توان از این حادثه عظیم و زیبایی‌هایی که دراین استان پیرامون جریان اربعین رخ داده است برای جهانیان و تشنگان حقیقت و فضیلت منعکس کرد.

هیئات دسته‌ی عزا برپا کنند

برپایی تجمعات و راه اندازی دسته‌های عزا و رفتن به خانه شهدا در محله های مختلف، هم می‌تواند مرحمی بر دردهای این خانواده‌های داغدار باشد و هم می‌تواند به صحنه‌ای برای ابراز خشم و انزجار از تروریست‌ها و حامیان‌شان تبدیل شود.

بانوان مومن انقلابی پیش‌قدم در عرصه شهادت اربعین

شنیده هاحاکی ازآن است که عده قابل توجهی ازشهدا، بانوان جهادی و از فعالان فرهنگی شهر بودند.

به راستی فعالیت مذهبی و فرهنگی در عرصه بانوان نیاز به تجدید حیاتی داشت تا از این رخوت و مظلومیت بیرون بیاید و چه اکسیر حیاتی بهتر از خون شهدا. شما همسنگرانِ این عزیزان می‌بایست پیش‌قراول تجلیل از اینان باشید. فلذا به بانوان مومن انقلابی پیشنهاد می‌شود اسم و رسم این شهدای عزیز را عَلَم کنید و مجالس و یادواره‌ها برگزار کنید. آنان را بعنوان "الگوی زن تراز انقلاب اسلامی" معرفی کنید و افتخار کنید که بار دیگر این شما بودید که خط شکن شدید.

قطعا روحِ پاکِ این مقربان درگاهِ صدیقه طاهره "سلام الله علیها" ناظر و حامی شما و جهاد مقدس‌تان خواهند بود.

"خدا می‌داند، شاید به برکتِ خونِ مقدسِ این عزیزان و به کوری چشم دشمن، حضور بانوان ازاین استان در پیاده‌روی اربعین سال آینده چندین برابر شد!

حرف آخر...

حرف آخر خطاب به آنان که آرزوی شهادت در دل می‌پرورانند و حسرت به جگر مانده‌اند؛
امام خامنه‌ای "مدظله العالی":
«زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»

:
:
:
آخرین اخبار