تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اف بی آی: مهاجم اوهایو از «انور العولقی» الهام گرفته بود
بازرسان محلی و فدرال معتقدند که حمله عبدالرزاق علی ارتان به دانشگاه اوهایو از اقدامات انور العولقی،‌آمریکایی عضو القاعده و لفاظی‌های ضدآمریکایی داعش الهام گرفته بود.
اف بی آی: مهاجم اوهایو از «انور العولقی» الهام گرفته بود

  به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، آنجلا بایرز، رئیس بخش سینسیناتی اف بی آی گفت: پیش از حمله روز دوشنبه ارتان برای مقامات مجری قانون شناخته شده نبود. او در هیچ تحقیقاتی هدف قرار نگرفته بود.

در حمله روز دوشنبه ارتان 11 تن از دانشجویان دانشگاه اوهایو را با خودرو و سلاح سرد زخمی کرد.

بایرز گفت: تمام چیزی که ما می‌دانیم این است که ارتان احتمالا از انور العولقی و داعش الهام گرفته است. من در شناسایی مکان ارتان پیش از حمله روز دوشنبه و اینکه چه زمانی چاقویی را از منطقه‌ای در کلمبوس خریداری کرده خواستار کمک مردمی هستم.

این مقامات گفتند: هنوز مشخص نیست آیا چاقویی که ارتان روز دوشنبه خریداری کرده همان چاقویی است که در حمله اوهایو استفاده شده است یا خیر.

بایرز گفت: مقامات با بستگان، دوستان و دیگر آشناسان ارتان صحبت کرده‌اند اما این تحقیقات هنوز کامل نشده و زمان می‌برد. مقامات به بررسی پست‌های ارتان در فیس بوک پیش از حمله روز دوشنبه ادامه می‌دهند. این مظنون پیش از حمله روز دوشنبه در صفحه فیس بوک نوشته بود که از آزار و اذیتی که مسلمانان را هدف گرفته خسته شده است.

این در حالی است که داعش اواخر روز سه شنبه ارتان را یکی از سربازان این گروه تروریستی توصیف کرد.

یکی از مقامات مجری قانون فدرال که خواست نامش فاش نشود گفت: هنوز هیچ مدرکی که نشان دهد ارتان مستقیما به گروه تروریستی داعش مرتبط بوده یا با عاملان تروریستی پیش از حمله روز دوشنبه ارتباط مستقیم داشته وجود ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار