تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۱۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیکا خبر داد:
جان دادن بیماران درراه رسیدن به مسجدسلیمان/اندیکا بیمارستان ندارد
فرماندار اندیکا گفت: به علت نبود بیمارستان در این شهرستان، بیماران فراوانی در راه رسیدن به بیمارستان مسجدسیمان جان خود را از دست می دهند.

  منوچهر ورناصری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اندیکا با حضور استاندار خوزستان اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلات موجود در شهرستان اندیکا، ضعف در زیرساخت های مخابراتی است که با توجه به دستور استاندار طی هفته گذشته ۶ مدیر مرتبط با مخابرات و ارتباطات در محل حضور یافته و صورتجلسات آن به استانداری ارسال شد.

وی افزود: این تیم اعزام قول مساعد دادند که تا دو ماه آینده نیز مشکل اینترنت را به سرانجام برسانند. در زمینه تلفن ثابت نیز روستاهای مختلف این شهرستان از جمله اسلام آباد، سه راه قاسم آباد، کوشک و همچنین روستاهای در مسیر چگارمون به دینه راک مشکلاتی را دارند.

فرماندار اندیکا تصریح کرد: بحث بعدی جاده ها است که از مجموع ۸۳۰ کیلومتر راه در این شهرستان تنها ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده و در زمستان مردم را با مشکلات بسیاری مواجه می کند. شهرستان اندیکا در اواخر فصل پاییز (با بارندگی ها) و فصل زمستان همیشه دچار بحارن می شود. ۷۰ کیلومتر از جاده های این شهرستان در سیل تخریب شد که کار بازسازی آن به دلیل نبود اعتبارات در نیمه های فعالیت متوقف شد هرچند کارهای اولیه این جاده ها انجام شده ولی باید تا مرحله نهایی شدن پیش می رفت.

مطالبات مردم در زمینه کشاورزی

ورناصری با اشاره به اینکه اکثر مطالبات مردم در زمینه کشاورزی است، گفت: از ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی بیش از ۲۷ هزار هکتار آن به صورت دیم کشت می شود. پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان قرار شد با حمایت بنیاد برکت تحت پوشش طرح عظیم ۵۵۰ هزار هکتاری قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در زمینه بیکاری که یکی از معضلات اصلی این شهرستان است نیز اگر کشاورزی و دامداری فعالتر شود، قطعا درصد بسیاری از این بیکاری ها کاهش پیدا می کند.

ورناصری با اشاره به اینکه جوانان بسیاری از این شهرستان برای اشتغال به عسلویه رفتند، گفت: تقاضا داریم که در پروژه کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان درصدی از استخدام را به جوانان اندیکا اختصاص دهند. در این شهرستان دو نیروگاه داریم که ظرفیت اشتغال آنها تکمیل شده و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در کشاورزی و دامداری را به منظور کاهش بیکاری مدنظر داریم.

وی خطاب به استاندار خوزستان افزود: استفاده از آب مانده های شهرستان یکی از درخواست های فرمانداری است که تقاضای صدور دستوارت لازم را داریم. نصف جمعیت شهرستان اندیکا در دامنه کوه ها و مناطق عشایری حضور دارند که جاده ها در این گونه مناطق صعب العبور است. با وجود چنین مناطقی اندیکا تنها یک لودر با ۳۰ سال قدمت فعالیت را در اختیار دارد.

ورناصری در ارتباط با بهسازی مسکن گفت: با توجه به اینکه جمعیت قالب این شهرستان روستایی است و در واقع ۹۲ درصد از جمعیت در روستاها ساکن هستند ولی معدل بهسازی مسکن اندیکا نسبت به استان (بین ۶تا هفت درصد نسبت به خوزستان) خیلی پایین است. از لحاظ خیابان و معابر حتی در دو شهر این شهرستان هم مشکل داریم، روستاها که دیگر جای خود دارند؛ بنابراین خواستار یک نگاه ویژه به این شهرستان هستیم.

فرماندار اندیکا گفت: مطالبه دیگر این مردم، بیمارستان است و افراد فراوانی به علت عقرب زدگی در مسیر رسیدن به بیمارستان مسجدسلیمان جان خود را از دست می دهند. متأسفانه زنان باردار روستاهای هم مرز با استان لرستان نیز در راه رفتن به بیمارستان مسجدسلیمان به همراه فرزندانشان فوت کرده اند.

ورناصری در پایان با اشاره به کند بود روند گازرسانی به این شهرستان از استاندار خوزستان خواستار توجه بیش از پیش به اندیکا برای حل مشکلات عدیده این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیران کل آبفا، بنیاد مسکن، آبفار، راه و شهرسازی، عشایر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، امام جمعه شهرستان و نماینده مردم لالی، اندیکا و مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشتند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار