تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بحران خوزستان:
بارندگی باعث آب گرفتگی معابر در برخی شهرهای استان شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه هنوز گزارشی از وقوع سیلاب در استان ارائه نشده گفت: بارندگی روزهای پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی در تعدادی از شهرهای خوزستان شده است.


هاشم بالدی جمعه د اظهار کرد: هنوز گزارشی از وقوع سیلاب و یا خسارت احتمالی دریافت نکرده ایم و ظرف امروز و فردا تاثیر این بارندگی ها مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به آبگرفتگی معابر در تعدادی از شهرها به دلیل بارندگی افزود: با توجه به نبود شبکه دفع آب های سطحی در شهرها آبگرفتگی معابر کاملا طبیعی است.
بالدی تاکید کرد: برای جلوگیری از آبگرفتگی، شهرداری ها باید احداث شبکه دفع آب های سطحی را در دستورکار قرار دهند.
وی با بیان اینکه حجم بارندگی در نوار شمالی و شرقی استان بیشتر بوده است اضافه کرد: بر اثر بارندگی های دیروز و دیشب ورودی آب به سدها و تراز آب رودخانه های کرخه و کارون در حال افزایش است اما با توجه به ظرفیت خالی سدها از این بابت نگرانی وجود ندارد.
بالدی با اشاره به هشدار سیل در هشت شهرستان خوزستان اظهار کرد: احتمال وقوع سیل در اندیمشک ضعیف است و در اهواز نیز روستاهایی که در حوضه سد رامشیر هستند در خطر سیلاب قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: ماشین آلات و تجهیزات برای کاهش خطر و ترمیم سیل بندها و کاهش خطر به این شهرستان ها اعزام شده است.
بالدی افزود: سیل فروردین امسال باعث تخریب سیل بندها شده بود که به دلیل نبود اعتبار امکان ترمیم آنها را نداشتیم.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان همچنین گفت: آمار مبتلایان به تنگی نفس کمتر از سال های گذشته بوده و تا دیشب دانشگاه علوم پزشکی وضعیت مراجعان مشکلات تنفسی را عادی اعلام کرده بود البته امسال در آبادان نیز آماری از مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی اعلام شده که در دست بررسی است.
وی تصریح کرد: آنچه نباید از نظر دور بماند کاهش آلودگی صنایع و شرکت های بزرگ است.
بالدی افزود: در نامه ای به امضای استاندار خوزستان، محیط زیست مکلف شده گزارشی از میزان آلودگی صنایع به ویژه نفت و نیشکر ارائه دهد که تاکنون گزارشی دریافت نشده است.
بر اساس این گزارش، شورای بحران خوزستان از چهارشنبه شب حالت آماده باش در استان اعلام کرده و نسبت به وقوع سیل در هشت شهرستان هشدار داده است.
بارندگی از پنجشنبه در استان آغاز شده که پیش بینی شده تا جمعه و در برخی مناطق نیز تا شنبه ادامه خواهد داشت.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار مبتلایان به تنگی نفس در 24 ساعت گذشته و همزمان با نخستین بارندگی پائیزی را یک هزار نفر اعلام کرده که یک پنجم آمار مراجعان در سال گذشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار