تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۱۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خبرداد:
آماده‌سازی 1500 هکتار زمین جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در 60 شهرک و ناحیه صنعتی استان گفت: اکنون 1500 هکتار زمین آماده‌سازی ‌شده جهت سرمایه‌گذاری و واگذاری به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد.

اخلاق محمدیان با بیان این‌که شهرک‌های صنعتی استان تماماً فرصت‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، اظهار کرد: وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم و مناسب از اولویت‌ها و به نوعی پایه سرمایه‌گذاری در هر مکانی است و ما در هفته گذشته در نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان توانمندی‌های شهرک‌های صنعتی استان جهت سرمایه‌گذاری را معرفی کردیم.

وی افزود: برای تمام صنایع و سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در خوزستان را دارند، قطعا شهرک‌های صنعتی اولین اولویت برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود تا بتوانند بدون دغدغه طرح‌های خود را دنبال کنند. 70 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که 60 شهرک آن از زیرساخت‌هایی مناسب نظیر برق، آب، گاز و راه دسترسی برخوردار هستند که می‌توان به راحتی سرمایه‌گذاران را در این شهرک‌ها مستقر کرد.

محمدیان تصریح کرد: اکنون در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان معادل اراضی واگذارشده، اراضی آماده جهت واگذاری وجود دارد. به عبارتی در حال حاضر یک‌ هزار و 500 هکتار اراضی آماده‌شده جهت سرمایه‌گذاری و واگذاری به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان موجود است.

وی در خصوص وضعیت جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر 11 مورد سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی استان جذب شد که از این رقم دو سرمایه‌گذار در پسابرجام و طی چند ماه گذشته جذب و اقدامات خود را در شهرک صنعتی آبادان و شهرک صنعتی دزفول آغاز کردند؛ فعالیت این دو سرمایه‌گذار در زمینه کالای پزشکی و بلوک‌های سبک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان عنوان کرد: معمولاً سرمایه‌گذار به دنبال مکانی امن، ایمن و دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری است و طبیعتاً در مکان‌هایی دارای زیرساخت‌های بیشتر، متقاضیان سرمایه‌گذاری نیز بیشتر هستند. در خوزستان به علت وجود استعدادها و منابع طبیعی و خدادادی نظیر دسترسی به آب‌های آزاد، زمین و آب مناسب و وجود بنادر و ... آمادگی لازم جهت جذب سرمایه‌گذار وجود دارد.

محمدیان با ابراز رضایتمندی از وضعیت صنایع کوچک استان گفت: از سال 71 تاکنون به طور میانگین سالیانه 80 فقره قرارداد در شهرک‌های صنعتی منعقد می‌شد و در دو سال گذشته این رقم به 150 فقره قرارداد در سال افزایش یافته است. طی دو یا سه سال گذشته رشد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: میانگین تعداد واحدهای بهره‌بردار از سال 71 تاکنون، سالیانه 60 تا 70 واحد بوده و در حال حاضر این رقم در دو سال گذشته به 100 واحد در سال رسیده است. همچنین طی دو سال اخیر 125 واحد صنعتی مجدداً راه‌اندازی شدند و به چرخه تولید بازگشتند. تمام این موارد نشانگر ظرفیت و استعداد استان و انگیزه‌ای است که جهت جذب سرمایه‌گذار در استان وجود دارد و اکنون در صورت وجود متقاضی جهت سرمایه‌گذاری در کمترین زمان ممکن به متقاضی، زمین می‌دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار