تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۷۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست بررسی خشونت علیه زنان مطرح شد
چرا سازمان ملل میلیون‌ها دلار به معاونت زنان ریاست جمهوری داده است؟
رئیس بسیج جامعه زنان با انتقاد از برخی اقدامات انجام شده از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما به نمایندگی از 9 میلیون زن بسیجی از قوه قضائیه می‌خواهیم به موضوع تخلف‌های معاونت زنان ریاست جمهوری ورود پیدا کند.

نشست بررسی خشونت علیه زنان در غرب که با حضور فرشته روح‌افزا معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان و مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان برگزار شد، روح‌افزا با بیان اینکه اتفاقاتی که هم اکنون در جریان رویه فرهنگی کشور در حال رخ دادن است از جمله انتشار فیلم‌ها و کتاب‌ها و مطالبی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما مطابقت ندارد و پهنای باندی که هم اکنون توسط وزارت ارتباطات هر روز بیشتر می‌شود این عوامل را موجب بالا بردن سطح تحریکات دانست و افزود: در چند ماه اخیر شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که در حومه شهر تهران اتفاق افتاد و به قتل یک کودک خردسال منجر شد. در حالی که اتفاقاتی که هم اکنون در جریان فرهنگی کشور در حال روی دادن است باعث می‌شود تا باز هم این گونه اقدامات تکرار شود چرا که فرهنگ اسلامی در این اقدامات هیچ جایگاهی ندارد.

روح‌افزا با اشاره به اینکه میزان جراحت و کتک خوردن زنان غربی در خیابان‌ها بسیار بالا است، اظهار داشت: تا زمانی که ما فرهنگ غرب را منتشر می‌کنیم، تا زمانی که به جوامع غربی تعهد می‌دهیم که در قبال آ‌نها پاسخگو باشیم باید منتظر عواقب بدی در جامعه باشیم. متأسفانه ما شاهد هستیم که غیرت را در کشور مسخره می‌کنند مگر غیرت و توجه به خانواده در ذات انسان می‌میرد. تا زمانی که نسخه‌های غربی را در کشور اجرا کنیم شرایط این چنین است،‌از مسئولان خواهش می‌کنیم ما را به آنجا نکشند خیانتی که هم اکنون در خانواده‌های غربی شکل گرفته است منجر به ضرب و شتم زنان می‌شود.

وی ادامه داد: روابط شنیع نامشروعی که با نام ازدواج سفید در ایران در حال رقم خوردن است از عواقب همین اجرای سبک زندگی غربی در کشور است، وقتی تظاهرات جنسیتی زنان در یک جامعه افزایش پیدا می‌کند دیگر نباید توقع داشته باشیم که آمار ازدواج در ایران بالا رود. متأسفانه دروغگویان و خائنان فرهنگی در ایران می‌خواهند با ترویج ازدواج سفید آن را در کشور ترویج کنند و این خیانت به خانواده است.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که در غرب صورت گرفته است خانواده‌ای که فرزندش نامشروع است 73 برابر بیشتر آمادگی انجام اعمال غیرمشروع را دارد. در حالی که ما در کشور قانونی را داریم برای تسهیل ازدواج جوانان که متأسفانه هیچ کدام از بندهای آن تاکنون اجرا نشده است، بنده به عنوان یک خانم این سؤال را از مسئولان دارم که چرا ازدواج را برای دختران جوان کشورمان آسان نمی‌کنید؟

در ادامه این نشست مینو اصلانی با بیان اینکه می‌گویند اگر دختران در سن کم ازدواج کنند از تحصیل باز می‌مانند،‌ افزود: اگر در یک منطقه‌ای از کشور  دختران در سن 15 سالگی ازدواج کنند چه آسیبی را به جامعه وارد می‌کند، این موضوع در اسلام مورد تأکید قرار گرفته است که دختران و پسران ما باید زود ازدواج کنند، چرا مسئولان به گونه‌ای عمل می‌کنند که زود ازدواج کردن را ننگ بدانیم در حالی که در این زمینه روایت‌های زیادی وجود دارد. چرا از فرهنگ دینی خود فاصله گرفته‌ایم و حتی بسیاری از مطبوعات نیز از اینکه قوانین دینی ما را مطرح کنند ابا دارند؟ در حالی که اگر دختران و پسران زود ازدواج کنند در کنار هم به آرامش و تعالی می‌رسند. چرا باید اقداماتی در یک جامعه اسلامی صورت گیرد که آرامش از خانواده‌ها گرفته شود؟ صرفاً با این دلیل که به سازمان ملل گزارش داده شود. 

وی ادامه داد: مسئولانی که هم اکنون نگران تأمین امنیت زنان در جامعه هستند بهتر است پاسخ دهند که برای گسترش عفاف در جامعه و برای اینکه زندگی عفیفانه در جامعه ترویج شود چه اقداماتی انجام داده اند؟ برای آسان کردن ازدواج چه کرده‌اند و چرا تاکنون قانون تسهیل ازدواج جوانان عملیاتی نشده است؟

روح‌افزا در ادامه نشست با بیان اینکه عده‌ای از مسئولان اصرار دارند که سن ازدواج باید به 18 سال برسد،‌گفت: سؤال بنده این است که در این صورت مشکل روابط و بلوغ کودکان را آنها حل می‌کنند، آیا مسئولان متعهد می‌شوند که همانند انگلستان نشویم؟ چرا که بر اساس گزارشی که اطلاعات آن منتشر شده است در سال 2007 آمار سقط جنین در بین نوجوانان زیر 18 سال در انگلستان 42 هزار و 918 نفر بوده است. اگر ما هم اکنون این گونه مشکلات را نداریم برای این است که ازدواج در جامعه رواج داشته است. افرادی که این گونه نسخه‌ها را برای ما می‌پیچند حداقل در خصوص اوضاع غرب و جوامع جهانی مطالعه‌ای را داشته باشند. 

وی ادامه داد: بنده نمی‌دانم چرا برخی از مسئولان اصرار دارند سقط جنین در کشور را قانونی کنند در حالی که آمار بالای سقط جنین در غرب نشان دهنده فروپاشی بنیان خانواده در آن کشورهاست. اصرار بر گسترش اختلاط‌ها، برگزاری کنسرت‌ها از جمله اعمالی است که باعث فروپاشی خانواده در کشور می‌شود. 

روح‌افزا در ادامه این نشست با اشاره به فرمی که از سوی معاونت امور زنان در میان تمام دستگاه‌ها پخش شده است تا بتوانند گزارشی از وضعیت زنان و دختران کشور تدوین کنند، گفت: چرا این فرم‌ها باید میان همه دستگاه‌ها پخش شود و سؤالاتی که در این فرم‌ها مطرح شده است بر اساس کدام اصول و موازین تعریف شده است. تا کی و تا چه زمانی مسئولان ما می‌خواهند خود را مکلف به پاسخگویی به مجامع بین‌المللی بدانند.

در ادامه اصلانی با تأ‌کید بر اینکه قوه قضاییه باید به این مسأله ورود پیدا کند،‌ گفت: این پرسشنامه‌ها نسخه‌های صددرصد غربی هستند که در میان دستگاه‌ها پخش شده است، قوه قضاییه باید این مسأله را بررسی کند. معاون رئیس جمهور در امور زنان صحبت‌هایی داشته است در مورد اینکه مسئولیت‌های خانه‌داری مانع از مشارکت سیاسی زنان در جامعه می‌شود. در حالی که این گفت‌ها خلاف سیاست‌های ابلاغی خانواده و منویات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده است. چه بلایی می‌خواهند مسئولان بر سر زنان جامعه و خانواده‌ها بیاورند و در حال پیاده‌سازی کدام الگوی موفق غرب در کشور هستند. چرا اقداماتی انجام می‌شود که بعد از چند سال همه غبطه بخورند که چرا برای جلوگیری از اینها کاری انجام نشد. رواج بی‌بندوباری و از بین رفتن طهارت نفس اقداماتی است که باید از سوی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گیرد.

اصلانی افزود: در یکی از سؤال‌هایی که در این پرسشنامه‌ها داده شده است به موضوعی اشاره شده است که دستگاه‌ها برای برابری جنسیتی چه کرده‌اند در حالی که این یک جرم واضح است. ما اصلاً به کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان نپیوستیم آن وقت مسئولان می‌خواهند برای آن گزارش تهیه کنند و آن را تحت عنوان حقوق بشر زنان به سازمان ملل ارائه دهند و از ما می‌خواهند که پاسخگوی آنها باشیم. 

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: بسیج جامعه زنان تمام تلاشش را برمبنای روشنگری قرار داده است و با برگزاری نشست‌های تخصصی امیدواریم بتوانیم حقایق را مطرح کنیم و این مردم هستند که باید ببینند چه روشی را برای زندگی خود  انتخاب می‌کنند. ما به نمایندگی از 9 میلیون زن بسیجی از قوه قضاییه سؤال داریم که چرا در مقابل این همه تخلف سکوت شده است.

در ادامه فرشته روح‌افزا با ا شاره به برگزاری همایش زنان تن‌فروش توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری، گفت: همایش‌هایی برگزار می‌کنند که در آن از زنان تن‌فروش حمایت می‌شود و این نمونه بارز خشونت علیه زنان است. ما به جرأت اعلام می‌کنیم نباید به زنان خیابانی و تن‌فروش کارت سلامت داده شود که با خیال راحت در جامعه تردد کنند و بحران خانواده را رقم بزنند این خشونت علیه تمام زنان نجیب و تمام زنان خانه‌دار است. با این اقدامات ذهن زنان را آشفته نکنید.

روح‌افزا افزود: در پایشی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که بالای 90 درصد از زنان تهرانی موبایل همسران خود را چک می‌کنند چون یک نهاد دولتی با حمایت وزارت بهداشت به حمایت از زنان تن‌فروش می‌پردازد و این شک و تردید را در خانواد‌ه‌ها ایجاد می‌کند چرا به جای مداوای آنها به سمت به رسمیت شناخته شدن آنها می‌روند.

وی اظهار داشت: همایش برگزار می‌کنند و از منع خشونت علیه زنان می‌گویند در حالی که خودشان راه را برای خشونت علیه زنان باز می‌کنند. ما از مسئولان می‌خواهیم که موضوع زنان را سیاسی نکنند. 

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه زنان تاکنون بارها به ما مراجعه کرده‌اند که چرا همسران ما باید در یک اتاق با تعدادی خانم همکار باشد، گفت: این چه وضعیتی است که در جامعه ایجاد شده است و اگر انتقادی صورت بگیرد نیز به شدت سرکوب می‌شود. این برای یک جامعه اسلامی بسیار بد است بنده حتی آمارهایی را دیدم که در کشورهای غربی مردان تقاضا داشتند که با زنان همکار نباشند چرا که کار در محیط‌های مختلط راندمان کاری را پایین می‌آورد و در جامعه اسلامی نیز باید  این موضوعات مورد توجه قرار گیرد. چرا که اختلاط مورد مذمت فرهنگ ایرانی و اسلامی است. در سالهای قبل یکی از وزارتخانه‌ها از صدر تا ذیل این جداسازی را انجام داده بود و مراجعه اعم از زن و مرد به این اتاق‌ها مراجعه می‌کردند و هیچ خللی در کار آنها صورت نگرفته بود و حتی وزیر مربوطه اذعان داشت که کارایی وزارتخانه دو برابر شده است اینها خشونت نیست و این امور قابل پیگیری است.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه متأسفانه وزارت بهداشت 150 هزار تومان حق آرایش برای پرستاران در نظر گرفته است،‌ گفت: این موضوع از سوی بسیاری از پرستاران به ما انعکاس داده شده است که به ما می‌گویند آرایش کنید تا بیماران آرامش داشته باشند. اما سؤال اینجاست که اگر با آرایش خانم‌ها نیز بیماران آرامش پیدا نکردند پیشنهاد بعدی آنها چیست؟

روح‌افزا اظهار داشت: بدترین نوع همکاری ایران با سازمان‌های بین‌المللی نهاد زنان سازمان ملل در نیویورک است و بر اساس اسناد معتبر میلیون‌ها دلار به معاونت امور زنان و ریاست جمهوری ایران داده شده است تا برابری جنسیتی را در ایران و حتی در کشورهای منطقه رواج دهند. چرا دریافت این میلیون‌ها دلار در جایی مطرح نمی‌شود و چرا بخشی از آن برای حل مشکل خشونت علیه زنان استفاده نمی‌شود. بنده خانمی را می‌شناسم که همسر خود را در فاجعه منا از دست داده است و تنها دریافتی او در طول ماه یارانه 40 هزار تومانی است. تا حدی که کارت خود را بر روی خرید نان نزد یک نانوایی امانت گذاشته است. آیا اینها خشونت علیه زنان نیست؟ چرا این موارد از سوی مسئولان نادیده گرفته می‌شود.

روح‌افزا با انتقاد از اجرایی نشدن قانون افزایش مرخصی زایمان زنان،‌ گفت: میلیون‌ها کودکی که ساعت مدارس آنها با ساعت کار مادران تطبیق ندارد در هنگامی که از مدرسه تعطیل و به خانه می‌آیند باید چه کار کنند و چگونه خود را سرگرم کنند تا مادران آنها به خانه برگردند. استرسی که این قضیه به مادران شاغل وارد می‌کند را چه کسی پاسخگوست. این در حالی است که در کشوری مانند سوئد زنان می‌توانند سه سال مرخصی زایمان بگیرند چون معتقد هستند هزینه‌ای که در صورت عدم حضور آنها در کنار فرزندانشان در آینده باید پرداخت کنند بسیار گزاف‌تر از این هزینه‌هاست.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار