تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نخستین باران پاییزی بر زادگاه نفت چه گذشت؟
مسجدسلیمان فاقد شبکه فاضلاب به معنای واقعی است و همچنین سیستم دفع آب‌های سطحی این شهرستان کارآمد نیست
فرماندار مسجدسلیمان در خصوص آبگرفتگی معابر و خیابان‌های این شهرستان به دنبال بارش‌های اخیر گفت: مسجدسلیمان فاقد شبکه فاضلاب به معنای واقعی است و همچنین سیستم دفع آب‌های سطحی این شهرستان کارآمد نیست.

علیرضا گوروئی اظهار کرد: در دو روز گذشته بیشترین بارش در سطح استان در شهرستان مسجدسلیمان با حجم حدود 100 میلی‌متر را شاهد بودیم که خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه‌های اجرایی، شرکت نفت و شهرداری کمترین خسارات را بدون هیچ‌گونه تلفات جانی داشتیم.

وی افزود: شدت بارندگی‌های دو روز گذشته در مسجدسلیمان بسیار بیشتر از میانگین بارش‌های اخیر در سطح استان بود و طبیعتاً آبگرفتگی معابر و خیابان‌های این شهرستان زیاد بود. شبکه فاضلاب مسجدسلیمان بسیار فرسوده و مربوط به بیش از 30 سال گذشته است. به صورتی‌که می‌توان گفت این شهرستان فاقد سیستم فاضلاب به معنای واقعی است.

گوروئی تصریح کرد: با فشارهایی که در این مدت به شرکت آبفا آوردیم، مقرر شده است از محل اوراق قرضه و مشارکت این شرکت اقداماتی در خصوص شبکه فاضلاب مسجدسلیمان انجام شود. همچنین بستر دفع آب‌های سطحی این شهرستان کارآمد نیست و بسیار فرسوده است، به صورتی‌که کشش جمع‌آوری تمام آب‌هایی که پس از بارش‌ها در سطح معابر و خیابان‌ها جمع می‌شود را ندارد.

وی با بیان این‌که شبکه فاضلاب و سیستم دفع آب‌های سطحی مسجدسلیمان فاصله بسیار زیادی با حد مطلوب دارد، عنوان کرد: اکیپ‌های دستگاه‌های اجرایی در روزهای اخیر لحظه به لحظه در مناطق مختلف و روستاهای این شهرستان حضور داشتند تا صبح امروز مشکل قطعی برق تقریباً تمام روستاهای مسجدسلیمان مرتفع شد و اکنون منطقه چریک با مشکل قطعی برق مواجه است و اکیپ‌های دستگاه‌های اجرایی در حال انجام اقدامات لازم در این منطقه جهت رفع مشکل برق هستند.

فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به نقش و حضور شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بارش‌های شدید دو روز گذشته در این شهرستان گفت: در بارش‌های اخیر به مردم اعلام شد که هرگونه تعلل دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف مربوط به خود را در این مدت به فرمانداری گزارش دهند. خوشبختانه مردم به خوبی این اقدام را انجام دادند و با توجه به این‌که فرمانداری به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشت، بعضاً گزارش تعلل برخی دستگاه‌های اجرایی را دریافت می‌کردیم و این امر باعث شد تا تمام دستگاه‌ها پای کار باشند.

گوروئی ادامه داد: با وجود حجم بسیار بالای بارش‌های دو روز گذشته در مسجدسلیمان حضور و رصد لحظه به لحظه بخشداران از حوزه‌های مربوطه خود، فعالیت شبانه‌روزی فرماندار و حضور و اقدام به موقع دستگاه‌های اجرایی باعث شد تا تقریباً تلفات معناداری نداشته باشیم. البته خسارات جدی نیز در برخی بخش‌ها وجود داشته و اکنون در حال برآورد خسارات هستیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مسجدسلیمان
:
:
:
آخرین اخبار