تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
کاهش ٧٠ تا ٨٠ درصدی مراجعین تنفسی به اورژانس ها نسبت به سال گذشته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش 70 تا 80 درصدی میزان مراجعه بیماران دارای مشکلات تنفسی پس از اولین بارش پاییزی خبر داد
خوزنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش 70 تا 80 درصدی میزان مراجعه بیماران دارای مشکلات تنفسی پس از اولین بارش پاییزی خبر داد و گفت: در سال های گذشته با اولین بارش پاییزی با مراجعه بیماران آسمی و تنگی تنفس به اورژانس های بیمارستان های استان مواجه بودیم که متاسفانه هر سال تعداد این مراجعین رو به افزایش می رفت.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسماعیل ایدنی افزود: خوشبختانه با تمهیدات خوبی که امسال دیده شد و هماهنگی های فرابخشی انجام شده، تعداد مراجعین ناشی از تنگی نفس اولین بارندگی در استان در 30 ساعت اولیه پس از بارش به اورژانس بیمارستان های استان کاهش چشمگیری داشته است و این نشان دهنده این نکته می باشد که مداخلات انجام شده در این زمینه موثر بوده است.

ایدنی ادامه داد: پدیده مشکلات تنفسی مختص استان خوزستان نبوده و در سایر نقاط جهان نیز مشاهده می شود، چنانچه در هفته پیش شاهد طوفان آسم در استرالیا و در شهر ملبورن بودیم، اما خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در شورای سلامت استان مبنی بر هرس بخشی از درختان کنوکارپوس که در گرده افشانی نقش داشته و همچنین رعایت اقدامات پیشگیرانه که بارها توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شد، شاهد کاهش چشمگیر تعداد مراجعین تنفسی بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان نمود: از اوایل مهرماه سال جاری، فراخوان مراجعه افراد دچار بیماری آسم و مشکلات تنفسی به مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد و مراجعین طبق پروتکل درمانی طراحی شده، داروها و توصیه های بهداشتی را دریافت نمودند.

وی ادامه داد: با همکاری هم استانی های عزیزمان در رعایت توصیه های پیشگیرانه، کاهش تردد غیرضروری افراد در زمان بارش باران و استفاده بیماران تنفسی از داروها طبق پروتکل درمانی، در کنترل این پدیده موفق بوده و خوشبختانه نسبت به سال قبل میزان 70 تا 80 درصد از تعداد مراجعین به اورژانس های بیمارستان های استان کاهش داشته است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه هنوز مواد حساسیت زا در هوا وجود دارد، اظهار داشت: لازم است هم استانی های عزیز تا اعلان وضعیت عادی توسط مدیریت بحران  استانداری، همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کرده، حتی المقدور از منزل خارج نشده، درب ها و پنجره ها را بسته نگه دارند و در صورت خروج از منزل از ماسک مناسب استفاده نمایند. همچنین بیماران تنفسی داروهای خود را به موقع و مرتب استفاده نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار