تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی دزفول:
هزینه درمان ،‌مهمترین مشکل افراد معلول در دزفول است
رئیس اداره بهزیستی دزفول عمده ترین مشکل افراد معلول در این شهرستان را تامین هزینه درمان بیان کرد و از خیران خواست در این زمینه افراد معلول را یاری کنند
رئیس اداره بهزیستی دزفول عمده ترین مشکل افراد معلول در این شهرستان را تامین هزینه درمان بیان کرد و از خیران خواست در این زمینه افراد معلول را یاری کنند.

فریدون عبدی روز شنبه افزود:حدود پنج هزار و 300 معلول در بهزیستی دزفول تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد بالای 2 هزار نفر از معلولیت خیلی شدید رنج می برند و با وجود اینکه این افراد زیر پوشش بیمه قرار دارند همچنان از تامین هزینه درمان خود ناتوان می باشند.

وی نداشتن مسکن را از دیگر مشکلات معلولان دزفول دانست و گفت:امسال 64 واحد مسکونی با کمک بهزیستی به افراد معلول در این شهرستان واگذار شد ولی هنوز مشکل مسکن در بین معلولان دیده می شود بطوری که در حال حاضر 16 خانواده با دارابودن 2 فرد معلول در دزفول شناسایی شده اند که نیازمند مسکن هستند.

عبدی افزود: با توجه به هزینه بالای ساخت مسکن مقرر شده مسکن این خانواده ها از سوی بهزیستی تامین و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مسکن برای خانواده های دارای سه و یا چهار معلول تهیه شده است گفت: برای معلولانی که توانایی انجام کار دارند نیز اقداماتی جهت ایجاد اشتغال آنها صورت گرفته و در حال حاضر 230 معلول جسمی حرکتی،71 معلول ناشنوا ،35 معلول نابینا و 22 معلول ضایعه نخاعی در دزفول مشغول بکار هستند.

وی به فعالیت های بهزیستی در خصوص حمایت از افراد معلول نیز اشاره کرد و گفت: بهزیستی در حوزه توانبخشی وظیفه نگهداری در مراکز شبانه روزی و آموزش در مراکز روزانه ،تامین کمک هزینه های نگهداری و خدمات توانبخشی و پیشگیری از معلولیت ها را برعهده دارد که در حال حاضر 450 معلول وبیمار روانی در هفت مرکز شبانه روزی و 132 معلول در چهار مرکز روزانه نگهداری و آموزش می بینند.

رئیس بهزیستی دزفول افزود:معلولان دزفول در مراکز توانبخشی آموزش های توانبخشی ،مهارت ها و حرفه آموزی و آموزش های ویژه ناشنوایی را فرا می گیرند ضمن اینکه یک مرکز ویزیت در منزل نیز بصورت رایگان به 50 معلول خدمات رسانی می کند.

وی گفت:در حال حاضر کمک هزینه یک هزار و 100 معلول توسط بهزیستی دزفول پرداخت می شود که از این تعداد 111 نفر ضایعات نخاعی هستند.

عبدی پرداخت کمک هزینه دانشگاهی 70 نفر از افراد معلول را از دیگر فعالیت های بهزیستی این شهرستان برشمرد و گفت:از سال 94 تاکنون بیش از 100 نفر که در خانواده با 2 معلول یا والدین معلول زندگی می کنند از خدمت سربازی معاف شدند.

وی گفت:برای پیشگیری از معلولیت نیز طرح های غربالگری مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین، طرح غربالگری ژنتیک و طرح غربالگری تنبلی چشم در دزفول اجرا شده است تا از تولد افراد معلول در جامعه جلوگیری شود.

رئیس اداره بهزیستی دزفول اظهار کرد:یکی از برنامه های دولت برای معلولان تصویب قانون جامع حمایت از معلولان است که قرار است دستورالعمل این قانون در مجلس تصویب و به ادارات ابلاغ شود.

12 آذرماه روز جهانی معلول و 12 تا 18 آذرماه هفته جهانی معلولان می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار