تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۳۷۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاع رسانی ایدز و فعالیت کمرنگ سازمان های مردم نهاد
از سازمان های مردم نهاد به عنوان نهادهایی با مشارکت مردم و فعالان اجتماعی یاد می شود که با فعالیت تخصصی خود، دولت ها را در اجرای اهداف کلان کمک می دهند، نقش این سازمان ها در آبادان در خصوص اطلاع رسانی ایدز چه میزان است؟

بیماری ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی، به دلیل ورود ویروس اچ. آی. وی( HIV) به بدن ایجاد می شود. این ویروس سیستم ایمنی بدن را به گونه ای مختل می سازد که بدن توان مبارزه در برابر عفونت ها را از دست می دهد.

یکی از اثرهای منفی این بیماری، تشخیص ندادن آن است که سبب می شود تا فرد ناقل، ویروس را به آسانی به افراد دیگر منتقل کند و تنها راه مبارزه با آن تشخیص زودهنگام و طی کردن مرحله های درمان است.

امروزه این بیماری به عنوان یکی از مهم ترین مشکل های جوامع بشری محسوب می شود و راه های اطلاع رسانی و مبارزه با آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اهمیت انتشار آن و خطری که جوامع را به دنبال تکثیر این ویروس تهدید خواهد کرد سبب شد تا سازمان ملل متحد روز اول دسامبر برابر با 10 آذر ماه را به عنوان روز جهانی مبارزه با ایدز نامگذاری کند تا بتواند در سطح بین المللی به پیشگیری و مبارزه با آن بپردازد.

«مهار همه گیری اچ آی وی با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان»، شعاری است که در سال 2016 میلادی انتخاب شده است تا این روش های مهم پیشگیری از ابتلا به این بیماری را به صورت جدی گوشزد کند.

شهرام ترحمی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز روز شنبه همزمان با هفته اطلاع رسانی ایدز در نشست خبری با رسانه ها از آموزش به عنوان عامل مهم پیشگیری از این بیماری یاد کرد.

وی ادامه داد:در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان 708 مورد بیمار مبتلا به ویروس ایدز ثبت شده است که 422 بیمار در قید حیات هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار