تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۳۷۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امدادرسانی به 600 فرد آسیب دیده از سیلاب در خوزستان
بر اثر بارندگی دو روز گذشته در خوزستان 600 نفر از مردم استان در شهرستان های اندیکا و آغاجاری که گرفتار سیلاب شده بودند، از خدمات امدادگران هلال احمر بهره مند شدند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بر اثر بارندگی دو روز گذشته در خوزستان 600 نفر از مردم استان در شهرستان های اندیکا و آغاجاری که گرفتار سیلاب شده بودند، از خدمات امدادگران هلال احمر بهره مند شدند.

علی خدادادی از وقوع سیل و آبگرفتگی شدید در شهرستان اندیکا خبر داد و بیان کرد: بارش شدید باران در مناطق شهری، روستایی و عشایری اندیکا منجر به آسیب دیدگی 60 خانوار شد که در مجموع 245 نفر در این شهرستان از کمک های امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه دو منطقه تاراز و شیمبار از توابع اندیکا و محور اندیکا ـ چهارمحال و بختیاری متأثر از سیلاب بودند، افزود: سیلاب در مناطق سرجولکی، آب باران و سطح شهرستان آغاجاری نیز، به 25 خانوار آسیب رساند که ماموران امداد و نجات با استفاده از تجهیزات و توان امدادی به نجات افراد گرفتار در این مناطق اقدام کردند.

مدیر عامل هلال احمر خوزستان با بیان اینکه برای کمک به مناطق سیل زده 6 گروه امداد رسان و 6 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین اعزام شدند، افزود: در مجموع 55 تخته پتو، 100 متر موکت، 100 کیلو نایلون پوششی به همراه مقادیر مورد نیاز از اقلام بهداشتی و غذایی مانند انواع کنسروجات، برنج قند، شکر، روغن و چای، ست ظروف، صابون و فانوس به همراه ملزومات امدادی دیگر در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

دکتر خدادادی با اشاره به اسکان 60 تن از افراد سیل زده در پایگاه امدادی تاراز ادامه داد: در عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر، تعداد هفت باب منزل مسکونی توسط عوامل امدادی از آب تخلیه شدند.

وی افزود: همچنین با توجه به بارش شدید باران در شهرستان های گتوند، شوشتر و مسجد سلیمان، عوامل جمعیت هلال احمر خوزستان، به خانوارهای آسیب دیده امدادرسانی کردند.

از شامگاه چهارشنبه هفته گذشته بارش باران در استان خوزستان آغاز و تا شامگاه جمعه بارش ادامه داشت.

آغاجاری در شرق و اندیکا در شمال شرق خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار