تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز:
شبکه بهداشت و درمان رامهرمز 17 میلیارد تومان بدهی دارد
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز گفت: این شبکه با 17 میلیارد تومان بدهی نیازمند توجه فوری مسؤولان استانی است
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز گفت: این شبکه با 17 میلیارد تومان بدهی نیازمند توجه فوری مسؤولان استانی است.

شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با داشتن دو بیمارستان و  هشت مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و 42 خانه بهداشت و یک آموزشگاه بهیاری با مشلات متعددی از جمله کمبود شدید پزشک و بودجه روبه‌رو است.

در این رابطه گفت‌وگویی با علی ابراهیمی رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان انجام داده‌ایم.

وضعیت فعلی درمان در این شهرستان چگونه است؟

با توجه به راه‌اندازی بیمارستان مادر و داشتن دو بیمارستان، در حال حاضر با همان تعداد نیروهای بیمارستان قبلی باید دو بیمارستان و دو اورژانس را اداره کنیم.

از لحاظ درآمدی وضعیت شما چگونه است؟

به دلیل برون‌سپاری و خصوصی‌سازی بخش اورژانس بیمارستان امام، متأسفانه درآمد ماهانه ما نه‌تنها افزایش پیدا نکرد بلکه یک حجم مالی زیادی هم به ما اضافه شد.

هزینه‌هایتان را چگونه پرداخت می‌کنید؟

بخشی از هزینه‌هایمان را از محل درآمدهای اختصاصی پرداخت می‌کنیم ولی در حال حاضر 17 میلیارد تومان به دانشگاه و بخش خصوصی بابت خرید تجهیزات و خریدهای شبکه بدهی داریم که نیازمند یک حمایت همه‌جانبه از سوی دانشگاه و وزارتخانه هستیم.

نیروهای فعلی شما در چه وضعیتی هستند؟

در حال حاضر 64 نیرو در بیمارستان امام مشغول به کار هستند که 30 مهرماه پایان قرارداد آن‌ها با شرکت حنان طب بود ولی به مدت یک ماه و نیم دیگر تمدید شد، لذا باید با همکاری سایر مسؤولان تأثیرگذار در این رابطه فکری اساسی کرد.

وضعیت پزشکان شما چگونه است؟

تعداد پزشکان ما بسیار کم هستند و با این وضعیت موجود فقط قابلیت اداره کردن یک بیمارستان را بیشتر نداریم و اگر بخواهیم هر دو بیمارستان و اورژانس آن‌ها را اداره کنیم حتماً باید به تعداد نیروها و پزشکان ما اضافه شود و انگیزه‌های مالی و آسایشی را برای پزشکان فراهم کنیم زیرا که در حال حاضر در تجهیز و تعمیر ساختمان برای پزشکان متخصص و عمومی بسیار مشکل‌داریم.

آیا کارانه پزشکان به‌موقع تأمین می‌شود؟

خیر، در پرداختی پزشکان مشکل‌داریم و از اول خرداد تاکنون پزشکان ما هیچ‌گونه کارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و آن‌ها به‌طور مرتب مطالبات خودشان را تقاضا می‌کنند و در صورت عدم تأمین کارانه ممکن است برخی از آن‌ها همکاری خود را با ما ادامه ندهند.

چرا بیمارستان مادر پروانه فعالیت ندارد؟

بیمارستان مادر با یک موافقت اصولی شروع به کارکرده است و چارت آن حدود 200 نفر باید باشد که هنوز جذبی نداشته‌ایم، از طرفی طی دو سال گذشته تاکنون با تمام هزینه و بودجه بیمارستان امام، داریم بیمارستان مادر را اداره می‌کنیم که نیازمند مساعدت مسئولان کشوری و استانی برای اختصاص بودجه مستقل برای بیمارستان مادر هستیم.

چرا «ام.آر. آی» بیمارستان امام شروع به کار نکرد؟

به‌تازگی موافقت اصولی آن را گرفته‌ایم و برای شروع به کار آن به دلیل کمبود نیروی کارشناس و رادیولوژی مشکل‌داریم، علاوه بر آن در زمینه آزمایشگاه هم کمبود کارشناس داریم.

آیا بیمه‌ها پرداختی خود را به‌موقع انجام می‌دهند؟

 خیر، بیمه خدمات درمانی از شهریور تاکنون هیچ پولی به ما نداده است و تأمین اجتماعی هم تا مرداد امسال حدود 60 درصد را پرداخت کرده است.

پیشرفت‌های شما در چه راستایی بوده است؟

کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان مادر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در صورت تأمین بودجه تا پایان امسال افتتاح می‌شود، ساختمان غربالگری سرطان بیمارستان مادر هم 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ولی به دلیل مشکل مالی و عدم پرداخت راکد مانده است، بخش «ال.دی. آر» زایشگاه بیمارستان مادر هم راه‌اندازی شد و بخش داخلی نیز جابه‌جا شد و به قسمت قبلی خود برگشت و افزایش تخت هم داشته‌ایم و اورژانس را هم به سیستم مانیتورینگ مجهز کرده‌ایم.

در سال جاری چه تخصص‌هایی جذب کردید؟

درمانگاه ارتوپدی راه‌اندازی شد و دو متخصص در این رشته هم جذب کردیم، در زمینه رادیولوژی، روان‌پزشک و متخصص قلب هم جذب پزشک داشتیم.

عمده مشکل شما در حال حاضر چیست؟

عمده مشکل ما نداشتن پزشک طب اورژانس است و اگر سه پزشک طب اورژانس به ما بدهند عمده مشکل اورژانس بیمارستان مادر حل می‌شود زیرا که پزشک طب اورژانس در همه رشته‌های پزشکی تبحر دارد و ما می‌توانیم از بقیه ظرفیتی که داریم هر دو بیمارستان را اداره کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار