تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس گروه‌ همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه رامین خوزستان خبر داد:
‎تلاش برای تشکیل کنسرسیوم همکاری‌های بین‌المللی در زمینه محیط‌زیست
رئیس گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به بازديد هياتي از این دانشگاه از مؤسسه آگرینیوم فرانسه، دانشگاه‌ علوم کشاورزی سوئد و دانشگاه گنت بلژیک، از تلاش برای تشکیل یک کنسرسیوم با این دانشگاه‌ها و همچنین دانشگاه‌های عراق برای اجرای پروژه‌های بین‌المللی به‌ویژه در زمینه محیط‌زیست و توسعه پایدار خبر داد.

‎دکتر سعید محمدزاده اظهار کرد: اوایل آبان‌ماه امسال هيأتي از دانشگاه رامین خوزستان ضمن شركت در اجلاس رؤساي دانشگاه‌ها و دانشكده‌هاي كشاورزي اروپا از چندین دانشگاه‌ اروپایی در کشورهای بلژیک، فرانسه و سوئد بازدید کردند.

‎وی در خصوص هدف از سفر این هیأت به اروپا و شرکت در نشست‌های این دانشگاه‌ها، گفت: هیأت دانشگاه رامین خوزستان 2 هدف مهم را در این سفر پیگیری کردند که شرکت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی این کشورها و بازدید از برخی دانشگاه‌ها‌ی اروپایی و انجام مذاکرات برای امضای تفاهم‌نامه به‌منظور ایجاد همکاری‌های مشترک علمي بین‌المللی است.

‎رئیس گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افزود: بر این اساس یک تفاهم‌نامه برای همکاری علمی با دانشگاه گنت بلژیک در این سفر امضا شد که مفاد آن در زمینه تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک  است.

‎محمدزاده در خصوص بازديد از مؤسسه آگرینیوم و دانشگاه کشاورزي مونپليه فرانسه، خاطرنشان کرد: طی این دیدارها مذاکراتی با مؤسسه آگرینیوم و دانشگاه کشاوزری مونپلیه فرانسه برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به‌خصوص در چارچوب برنامه پژوهشی جندی‌شاپور صورت گرفت؛ بر این اساس اگر طرح‌های مشترک میان اساتید و محققان 2 دانشگاه تصویب شود، تمامی هزینه‌های محققان ایرانی بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود؛ همچنین تمامی هزینه‌های محققان فرانسوی بر عهده مؤسسه کامپوس فرانسه است.

‎وی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده با دانشگاه‌ علوم کشاورزی سوئد برای تبادل استاد، دانشجو و همکاری تحقیقاتی در چهارچوب طرح‌های اتحادیه اروپا و نیز طرح‌های بین‌المللی، از امضای تفاهم‌نامه‌ای در آینده نزدیک در این راستا خبرداد و گفت: همچنین سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های بصره و قاسم‌الخضراء عراق در راستای برگزاري رویدادهای علمی مشترك، انجام تحقیقات مشترک، تبادل استاد، دانشجو و ... امضا شد که این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال اعتبار دارد.

‎رئیس گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان ادامه داد: در راستای یکی از بندهای این تفاهم‌نامه برای شرکت در رویداداهای علمی، تعدادی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه در همایش دامپزشکی که اول آبان‌ماه در دانشگاه بصره عراق برگزار شد، شرکت کردند.

‎محمدزاده همچنين از برگزاري يك كارگاه آموزشي مشترك با دانشگاه بصره و نيز دعوت از اساتيد و محققان دانشگاه‌هاي بصره و قاسم‌الخضراء براي شركت در رويدادهاي علمي آتي دانشگاه مانند همایش ملی گاومیش كه در اواخر بهمن‌ماه امسال برگزار مي‌شود، خبر داد.

‎وی در خصوص تبادل دانشجو میان دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه‌های عراق، اظهار داشت: در حال حاضر پذیرش دانشجو از کشور مقابل صورت نگرفته است اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال تحصیلی 97 – 96 پذیرش دانشجو از کشور عراق در دانشگاه رامین خوزستان آغاز می‌شود.

‎محمدزاده با بیان اینکه اجرای طرح‌های مشترک در حیطه آب و خاک نیز هنوز آغاز نشده است، گفت: در این زمینه مذاکراتی با دانشگاه‌های عراق انجام شده اما عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه بر عهده گروه‌های آموزشی و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ است. دانشگاه در نظر دارد با دانشگاه‌های کشور عراق و همچنین دانشگاه‌های طرف تفاهم اروپایی یک کنسرسیوم بين‌المللي برای اجرای پروژه‌های تحقيقاتي بین‌المللی به‌ویژه در زمینه محیط‌زیست و توسعه پایدار تشکیل دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار