تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:
اتاق بازرگانی خرمشهر ۵۳۰ میلیون تومان بدهی دارد
رئیس جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: طبق گزارش های دریافتی از خزانه داری و امور مالی اتاق بازرگانی خرمشهر، اتاق حدود ۵۳۰ تا ۵۶۰ میلیون تومان بدهی دارد.

هانی فیصلی صبح امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی بازرگانان و ترخیص کاران خرمشهر با هیئت رئیسه جدید در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرمشهر، اظهار کرد: وضعیت اتاق بازرگانی خرمشهر زمانی که هیئت رئیسه فعلی آن را تحویل  گرفت برخلاف آنچه که بیان می شد مناسب نبود و ما اتاق را با بدهی مالی، انحراف از بودجه، کسری بودجه و بدهی و تعهدات به سایر اقشار جامعه تحویل گرفتیم.

وی افزود: این همه ریخت و پاش ها و خرج هایی که صورت می گرفته، بدون تامین منابع مالی جایگزین و بدون پیش بینی آینده بود است.

اتاق بازرگانی قدرت اجرایی ندارد

رئیس جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، وعده های داده شده در مورد توان اتاق بازرگانی در دورهای پیشین را نیز بزرگنمایی و غیرواقعی خواند و عنوان کرد: اتاق بازرگانی قدرت اجرایی ندارد و توانش در حد نظرات مشورتی است و بزرگنمایی هایی که صورت می گرفت باعث توقعات غیرصحیح سایر اعضا و حتی مردم شهر که عضو اتاق نیستند، شده بود که باید این بزرگنمایی ها برای همه روشن شود.

فیصلی توضیح داد: اتاق بازرگانی تنها می تواند به سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه مشاوره بدهد اما طبق قانون این نظرات به این علت که بر اساس نظرات کارشناسی شده و با استفاده از تجربیات فعالان اقتصادی مطرح می شوند، محترم هستند، قانون اجازه داده است که اتاق تا سر حد نتیجه گیری این پیگیری ها را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه دیگاه هیئت رئیسه جدید اتاق خرمشهر کمی نسبت به دیدگاه های سابق متفاوت تر است، افزود: اولین هدف هیئت رئیسه جدید، با همت سایر اعضای هیئت نمایندگان و همیاری تمام اعضا، کمک به فعالان اقتصادی چه صنعتگران و چه وارد کنندگان و سایر اعضایی که عضو اتاق هستند، است.

هیئت رئیسه جدید به هیچ جناحی وابسته نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در ادامه بر مستقل بودن و نداشتن وابستگی اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان جدید اتاق بازرگانی خرمشهر تاکید کرد و گفت: هیئت رئیسه فعلی با دوستی و صمیمیت فعالیت خود را انجام می دهند، از هیچ کسی خط  نمی گیرد و پیگری رفع موانع پیش روی صادرکنندگان بدون هیچ گونه حب و بغض و جناح بندی و تعلق  به جناح های خاص صورت خواهد گرفت.

فیصلی ادامه داد: همه در هیئت رئیسه استقلال فکری دارند و متعهد هستند که در رابطه با حل  مشکلات تجار و اعضای اتاق  فعالیت کنند و این طور نیست که دیگران نظراتشان را به آنها تحمیل کنند و بگویند در چه مسیری حرکت کنند.

وی بیان کرد: تمام فعالیت های هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان در راستای حل مشکلات و رفع موانعی که در فراروی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی است، خواهد بود و امید داریم با تعامل همه جانبه با تمام ارگان های متولی امور اقتصادی شهر و استان بتواند که یک گام مثبتی برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و اعتلای جایگاه اتاق بازرگانی خرمشهر بردارد.

پیشنهاد اولویت بندی تردد کامیون ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در ادامه به پیشنهاد احداث جاده انحرافی برای تردد کامیون ها حامل بار به شلمچه در موسم اربعین اشاره کرد و یادآور شد: این پیشنهاد در همایش تجلیل از صادرکنندگان و شورای گفت و گوی بخش خصوصی دولت مطرح شد و استاندار قول مساعد برای حل آن داد.

فیصلی همچنین از مطرح کردن پیشنهاد نوبت دهی و اولویت بخشی به تردد کامیون ها به عنوان دیگر پیشنهاد مطرح شده از سوی اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: تردد کامیون های حامل کرینکر آنها همزمان با سایر کالاها صورت می گیرد و باعث ایجاد وقفه می شود که با توجه به اینکه کشور عراق نیاز به اخذ تعرفه گمرکی از آنها را ندارد و می تواند به راحتی  وارد خاک عراق شوند، خواسته شد که حمل کرینکر در پایان وقت اداری یا شبانه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین با نهادهای مختلف از جمله هنگ مرزی و سازمان منطقه آزاد اروند صحبت شد تا بر اساس مواد صادراتی اولویت هایی برای مواد فسادپذیر در زمینه تردد در نظر گرفته شود.

افزایش ساعات کاری گمرگ در شلمچه، ایران و عراق​

فیصلی از افزایش ساعات کاری گمرگ در شلمچه، ایران و عراق به عنوان دیگر پیگیری های صورت گرفته از زمان روی کار آمدن هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی یاد کرد و گفت: موافقت سازمان منطقه ازاد اروند و مدیرکل گمرک خرمشهر اخذ شده و قول داده شد که ساعات کاری حداقل یکی دو ساعت افزوده شود تا این زمان تردد صادراتی افزایش یابد. همچنین قرار است با کمک نماینده خرمشهر موضوع افزایش ساعات کاری گمرک عراق نیز پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر همچنین به بسته شدن مرز عراق بدون اطلاع قبلی نیز اشاره کرد و ادامه داد: گاهی به خاطر شرایط حاکم بر کشورعراق، بدون اطلاع قبلی این مرز یک دفعه بسته می شود و تجار در بلاتکلیفی و سرگردانی به سر می برند که از منطقه آزاد اروند و گمرک خواستیم یک نفر رابط بین تجار ایرانی و طرف عراقی تعیین شود و حداقل زمان بسته شودن مرز اطلاع داده شود تا هماهنگی لازم انجام شود.

وی در پایان، از اعضای تاق بازرگانی و فعالان اقتصادی خرمشهر خواست تا ارتباط مستمری با اتاق داشته باشند و با برگزاری جلسات متناوب و بیان مشکلات در راستای رفع آنها با تکیه بر خرد جمعی اقدام کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار