تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۷۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
باران‌های اهواز «اسیدی» نبود
از لحظه شروع بارش تا پایان زمان بارش ph باران اندازه‌گیری شده که آزمایش‌ها ph کمتر از ۸ را نشان نداده‌اند بنابراین می‌توان گفت که بارش باران در اهواز اسیدی نبوده است
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از لحظه شروع بارش تا پایان زمان بارش ph باران اندازه‌گیری شده که آزمایش‌ها ph کمتر از ۸ را نشان نداده‌اند بنابراین می‌توان گفت که بارش باران در اهواز اسیدی نبوده است.

کوروش بهادری اظهار داشت: میزان ph نخستین بارش باران در اهواز سنجیده شد که با توجه به نمایش ph8 این باران اسیدی نبوده است.

وی افزود: از لحظه شروع بارش تا پایان زمان بارش ph باران اندازه‌گیری شده که آزمایش‌ها ph کمتر از 8 را نشان نداده‌اند بنابراین می‌توان گفت که بارش باران در اهواز اسیدی نبوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: البته هواشناسی فقط یک دستگاه سنجش اسیدی و یا بازی‌بودن باران در اختیار دارد که در فرودگاه اهواز جانمایی شده و اندازه‌گیری‌های انجام شده را نمی‌توانیم به همه نقاط اهواز تعمیم دهیم.

وی با بیان اینکه باران دیگر نقاط استان توسط محیط‌زیست نمونه‌گیری و ph سنجی می‌شود، گفت: اگر استان اعتبارات لازم را تخصیص دهد، می‌توانیم چند دستگاه دیگر ph سنجی باران تهیه و در نقاط مختلف اهواز جانمایی کنیم.

بهادری به ضرورت تهیه دستگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: این کار می‌تواند توسط برخی از شرکت‌های آلاینده محیط زیست از جمله شرکت نفت و فولاد خریداری شده و ما نیز اسیدی و یا بازی بودن باران را در نقاط مختلف شهر اعلام کنیم.

وی افزود: در حال پیگیری تهیه دستگاه‌های phسنج باران با کمک شرکت‌ها و دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین منبع آلودگی استان ناشی از فعالیت آن‌ها است تا بتوانیم شبکه سنجش باران اسیدی را در کلانشهر اهواز عملیاتی کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار