تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۷۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام دو ماموریت موفقیت‌آمیز از سوی آتش‌نشانان اهوازی؛
جلوگیری از بروز انفجار گاز در اهواز
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام دو عملیات موفقیت‌آمیز آتش‌نشانان در جلوگیری از وقوع یک حادثه انفجار گاز و خودکشی یک زن جوان خبر داد.

امیر نجفی اظهار کرد:روز گذشته درساعت 20:33 طی تماس شهروندان مبنی بر استنشاق و نشت شدید گاز در یک مجتمع مسکونی واقع در مهدیس، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اهواز همزمان با اعزام تیم‌های اطفا حریق امداد و نجات به محل، به صورت تلفنی مشاوره‌های ایمنی را در مواجهه با این شرایط به شهروندان ارائه کرد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن خود را به محل پرخطر که در شرف حادثه بود، رساندند و مرکز فرماندهی 125 در یک اقدام پیشگیرانه و به منظور آمادگی برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی کلیه تیم‌های امدادی اورژانس 115 و عملیات گاز و عملیات برق را به محل اعزام کرد.

نجفی افزود: آتش‌نشانان به محض ورود با بوی شدید گاز مواجه شدند که به وسیله دستگاه‌های گازسنج میزان تراکم گاز فشرده شده در این مجتمع سه طبقه 6 واحده را، 10.000 ppm تشخیص دادند.

وی گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با بستن شیر اصلی گاز و قطع برق مجتمع و باز کردن پنجره‌ها با رعایت احتیاط، به کنترل وضعیت موجود پرداخته و اقدام به تخلیه ایمن ساکنین کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان این‌که با اقدامات صورت گرفته از سوی آتش‌نشانان اهواز از بروز یک حادثه بزرگ جلوگیری شد، اظهار کرد: تمام فروشگاه‌های طبقه همکف این مجتمع و مجتمع‌های مسکونی تجاری اطراف، توسط آتش‌نشانان به صورت کامل تخلیه و محل کاملا در حالت ایمن قرار گرفته بود.

وی افزود: در این عملیات 5 دستگاه خودروی اطفا حریق و امداد نجات به همراه 15 آتش‌نشان شرکت داشتند.

با عکس‌العمل به موقع آتش‌نشانان اقدام به خودکشی ناکام ماند

رییس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز همچنین گفت: در حادثه‌ای دیگر، در ساعت 18:41 با تماس به سامانه 125 اين سازمان اعلام شد که خانمی به قصد خودکشی از نرده‌های محافظ پل هلالی اهواز عبور کرده است.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی سریعا با اعزام تیم‌های امداد و نجات و تیم امداد آبی به همراه غواصان در محل حاضر شدند و در کمترین زمان یکی از ماموران باتجربه با آغاز صحبت و نزدیک شدن به شخص، موفق شدند وی را از این کار منصرف و او را از خطر سقوط دور کنند. پس از دور کردن این خانم که حدود 21 سال داشت، وی را برای رسیدگی در اختیار عوامل پلیس  قرار دادند.

نجفی اظهار کرد: در این عملیات 6 مامورآتش‌نشان به همراه 2 دستگاه خودروی امداد و نجات و یک تیم امداد آبی شرکت داشتند.

وی با تشکر از تماس به موقع شهروندان، گفت: اطلاع‌رسانی به موقع شهروندان، عامل موثری در حضور در محل حادثه و واکنش موثر  عوامل اجرایی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سهم بسزایی در کاهش خسارات احتمالی دارد. تلفن 125، یاری‌رسان شما در حوادث است؛ آنرا به خاطر بسپارید و به دیگران نیز اطلاع دهید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار