تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری یک دانشجو به اتهام ایجاد صفحه اینستاگرام به نام دانشگاه
فرماندهی انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری یک دانشجوی 22 ساله به اتهام ایجاد یک صفحه اینستاگرام به نام دانشگاه‌ محل تحصیلش خبر داد.
سرهنگ سیدمجتبی اشرفی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از این نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌های شاهرود با حضور در پلیس فتای این شهرستان از طراح ناشناس یک صفحه مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام شکایت کرد.

وی افزود: متهم با ایجاد این صفحه به نام دانشگاه ‌در مدت دو سال اخیر بالغ بر هفت هزار نفر را عضو این صفحه اینستاگرامی کرده و این عضوگیری همچنان ادامه دارد. 

اشرفی ادامه داد: مدیر این صفحه و متهم اصلی، تنها با افرادی که مورد شناسایی کامل وی بودند، ارتباط خصوصی برقرار می‌کرد و از همین رو هیچ اطلاعات مشخصی از وی در دست نبود. 

این فرمانده انتظامی به هماهنگی‌های قضائی و آغاز تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا اشاره و خاطرنشان کرد: متهم با دریافت عکس و اطلاعات شخصی دانشجویان و ذخیره آنها در فضای خصوصی اینستاگرام، به دنبال کلاهبرداری و سوء استفاده از این اطلاعات در آینده بوده است. 

سرهنگ اشرفی از شناسایی کامل متهم که از دانشجویان همان دانشگاه بود خبر داد و اضافه کرد: وی به پلیس فتای شاهرود احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

وی، از انکار متهم و اظهارات ضد و نقیض وی خبر داد و افزود: این دانشجوی 22 ساله در نهایت با مشاهده اسناد و مدارک پلیس، لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اعتراف کرد. 

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود، از مسدود شدن این صفحه مجازی و تکمیل پرونده و معرفی متهم به دادسرا خبر داد و گفت: عضویت بیش از هفت هزار نفر در این صفحه اینستاگرامی علاوه بر ایجاد زمینه کلاهبرداری و مزاحمت از سوی گردانندگان اصلی آن، فضای نامناسبی ایجاد کرده بود که به ارتباطات نادرست و غیراخلاقی اعضاء می‌انجامید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار