تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۷۳۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
دولت باید برای مصوبه محرمانه انتقال آب پاسخگوی اذهان عمومی باشد
ضمن گلایه از مصوبه محرمانه دولت اعلام می کنم که دولت باید برای محرمانه قراردادن این مصوبه به اذهان عمومی پاسخگو باشد
نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن گلایه از مصوبه محرمانه دولت اعلام می کنم که دولت باید برای محرمانه قراردادن این مصوبه به اذهان عمومی پاسخگو باشد.

همایون یوسفی اظهار کرد: به هر حال من هم مانند سایر مردم خوزستان با هرگونه انتقال آب از سرشاخه های کارون، دز و کرخه مخالف هستم و این مخالفت خود را در مصاحبه های گذشته به کرات اعلام کردم. در جلسات متعدد با مسئولان مختلف به ویژه وزیر نیرو هم این مخالفت را گوشزد و پیگیری کردم.

وی افزود: معتقد هستیم هم سدسازی ها در گذشته و هم انتقال آب در حال حاضر کاملا غیر کارشناسی بوده و به ریز در این خصوص در جلسه مصاحبه مطبوعاتی هفته گذشته به صراحت هرگونه انتقال آب از سرشاخه های خوزستان را نفی کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معتقدم هیچ گونه انتقال آبی نباید صورت بگیرد، گفت: ضمن گلایه از مصوبه محرمانه دولت برای انتقال آب، اعلام می کنم که دولت باید برای محرمانه قراردادن این مصوبه به اذهان عمومی پاسخگو باشد.

یوسفی تصریح کرد: چون این موضوع به سرنوشت مردم استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری مربوط است، بنابراین دولت نمی تواند مسئله ای که به سرنوشت مردم این کشور وابسته است را به صورت محرمانه گزارش کند.

مصوبه بر خلاف تدبیر است

وی بیان کرد: همه نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری باید در جریان این مصوبه قرار می گرفتند چون در مقابل مردم مسئول و پاسخگو هستند؛ بنابراین باید هرگونه اقدامی را به اطلاع نمایندگان می رساندند و این مصوبه بر خلاف تدبیری است که از این دولت سراغ داریم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معتقد هستیم که باید از هرگونه انتقال آب جلوگیری شود. این کار کارشناسی و مشاوره ای که در ابتدای کار برای آورده آب ها به استان خوزستان انجام شده کاملا غیرکارشناسی بوده و باید یک بررسی کارشناسی دقیق دوباره صورت گرفته و بعدا در مورد اینکه آیا آب را را منتقل کنیم یا خیر تصمیم گیری کنند.

یوسفی تأکید کرد: در خوزستان هیچ گونه آب اضافه ای نداریم و در اقصی نقاط استان شاهد این هستیم که بسیاری از کشاورزان به دلیل کمبود آب قادر به کشاورزی نیستند. همچنین خیلی از مناطق استان خوزستان دارای مشکلات شدید آب شرب هستند و به این دلیل نباید آب را منتقل کرد.

وی یادآور شد: اگر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرا شود، اگر همه آورده آب خوزستان را هم درنظر بگیریم آن وقت تنها ۶۰ درصد نیاز مردم این استان را تأمین می کند. به این دلیل به نظر نمی رسد ما اصلا آب اضافه ای داشته باشیم که بخواهیم به استان دیگری منتقل کنیم.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطمئنا به عنوان زبان گویای مردم استان خوزستان پیگیر حق مسلم مردم هستیم و معتقدیم که انتقال آب بحث حیات در جلگه حاصلخیز خوزستان را تهدید می کند. برای احیای حق مردم خوزستان از انجام هیچ کاری فروگذار نمی کنیم.

یوسفی در پاسخ به این سئوال که در صورت اصرار دولت به اجرایی شدن این مصوبه محرمانه چه پیامی برای دولت دارید، گفت: به عنوان نمایندگان خوزستان از مجاری قانونی نهایت پیگیری را انجام می دهیم و در راستای حمایت و صیانت از حق مردم خوزستان تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

وی در پایان تأکید کرد: قطعا در چارچوب قانون پیگیر مطالبات مردم خواهیم بود.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
از تمامی نمایندگان محترم استان خوزستان در مجلس، فعالان محیط زیست و اجتماعی، دانشگاهیان، فرهنگیان، مسئولان و سایر اقشار مردم درخواست داریم که جلوی نابودی استان خوزستان را بگیرند. هر چه بدبختی داریم ناشی از طمع دیگر جاها به این استان و بی تدبیری برخی از مسئولان ضعیف استان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
آقای نماینده چرا مردم را همراه خود نمی کنید.اگر قرار بود قانون به داد مردم ستم دیده خوزستان برسه اوضاع این جوری نبود؟
:
:
:
آخرین اخبار