تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۳۷۳۳۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس:
مصوبات انتقال آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی محکوم است
ما تمامی مصوبات در زمینه انتقال آب سرشاخه های کارون به سایر استانها برای مصارف کشاورزی و صنعتی را محکوم می کنیم و این مصوبات باید لغو شود
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: ما تمامی مصوبات در زمینه انتقال آب سرشاخه های کارون به سایر استانها برای مصارف کشاورزی و صنعتی را محکوم می کنیم و این مصوبات باید لغو شود.

مصوبات انتقال آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی محکوم است

جلیل مختار در خصوص اعتراض نمایندگان خوزستان در صحن مجلس به موضوع انتقال آب و قطع سخنان رئیس رئیس جمهور اظهار کرد: در این اعتراض حرکتی جمعی از سوی  نمایندگان خوزستان بود که همگی همدل، همصدا، متحد و منسجم اعتراض خود را با موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون عنوان کردیم.

وی با بیان اینکه به دلیل آنکه به عنوان سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه ای در این کمیسیون حضور داشتم و از همراهی خود با نمایندگان خوزستان در نشست با نوبخت محروم شدم،  عنوان کرد: در این نشست مقرر شد تا دوشنبه هفته آینده در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و یا شخص رئیس جمهور و سایر مسئولان وزارت نیرو برگزار و در این رابطه بحث و گفت وگو شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین انتشار نامه ای محرمانه در میان نمایندگان را که در آن مصوبات مختلفی از جمله موضوع طرح انتقال آب بهشت آباد و تونل کوهرنگ مورد تاکید قرار گرفته بود را یادآور شد و تصریح کرد: متاسفانه در تاریخ ۱۲ آبان ماه امسال نامه ای نوشته شده که در آن مصوباتی از جمله انتقال آب از کارون (طرح بهشت آباد) نیز بود که با دیدن آن نمایندگان نیز اعتراضشان را به طور جدی به شخص رئیس جمهور اعلام کردند.

مختار ضمن تاکید بر وجود مشکلات فراوان در زمینه آب در استان خوزستان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر و روستاهای تابع گفت: مرداد ماه پارسال روستاهای آبادان با مشکل کمبود و یا نبود آب چه از نظر کمی و چه کیفی مواجه بودند و بارها نیز اعتراضات خود را به نمایندگان و مسئولان شهری اعلام کردند. حال اگر با تمامی این مشکلات و کمبودها موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون انجام شود چه اتفاقی می افتد؟ به هر حال ما به عنوان نمایندگان و مدافعان حقوق مردم این موارد را  دنبال و اجازه نمی دهیم تا حق مردم تباه شود.

وی در ادامه افزود: به رغم آنکه رئیس جمهور پیشتر اعلام کرده بود که هیچ انتقال آبی به جز برای مصارف شرب انجام نمی شود اما این نامه و مصوبات پنهانی قدری دلواپسی نمایندگان را از صحت این گفتار بیشتر کرده است. در این نامه مصوبه انتقال آب کارون به زاینده رود آمده بود که با حرف رئیس جمهور منافات فراوانی دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نمایندگان مخالف انتقال آب برای مصرف شرب به سایر شهرهای کشور نیستیم، ما مخالف آن هستیم که آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی برود و به این ترتیب برای خوزستانی ها مشکل ساز شوند. در زمان حاضر ما در خوزستان نیز با مشکل آب شرب مواجهیم و در همین راستا مخالف انتقال آب در مصارف غیرشرب هستیم و همچنان در مخالف خود باقی می مانیم تا آنکه تصمیم و برنامه مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

مختار در بخش دیگری از سخنان خود موضوع گرد و خاک را نیز یادآور شد و تصریح کرد: بستری شدن بسیاری از شهروندان و مردم خوزستان به دلیل مشکلات تنفسی از دیگر مواردی بود که در اعتراضمان مطرح کردیم اما اعتراض اصلی ما در خصوص انتقال آب بود، اگر این اتفاق بیفتد با چالشهای زیادی در خوزستان مواجه می شویم، البته رئیس جمهور قول داد که این مصوبه را لغو کنند و امیدواریم تا با پیگیری نمایندگان خوزستان این مصوبه لغو شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل هفتگی شورای عالی آب گفت: انتظار می رود تا در جلسه ای که دوشنبه هفته آینده قرار است تشکیل شود دولت این موضع را با جدیدت پیگیری کند.

وی همچنین افزایش حقابه استان خوزستان را یکی از حقوق و مطالبات به حق مردم خوزستان عنوان کرد وافزود: با توجه به افزایش میزان ریزگردها در خوزستان این حقابه بایستی افزایش یابد تا به این ترتیب بتوانیم بحث ریزگردها را کاهش دهیم و نگذاریم تا بیش از این مشکلات تنفسی و آلودگی هوا مردم را آزار دهد.

مختار اضافه کرد: ما به هیچ وجه مخالف انتقال آب برای مصرف آشامیدنی نیستیم. آب شرب حق تمامی مردم ایران است و هیچ مخالفتی با این موضوع نداریم اما اینکه تحت عنوان آب شرب آب منتقل شود اما در پس پرده برای مصارف کشاورزی و یا صنعتی در سایر استانها باشد به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
16
نمایندگان درمقابل زیاده خواهی های اصفهانی هامحکم بایستید .مردم پشتیبان شما هستند. استاندار در خواب غفلت بسر میبرن.یا اینکه طتمیع شده اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
16
انتقال آب کارون محکوم است
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
3
جلگه خوزستان بهترین خاک را دارد.ودر 4فصل سبزو برای کشاورزی مستعد.هزینه سنگین انتقال آب چه معنی دارد اگر میخواهید کشور سود ببردبیاییدهمین خوزستان را آباد کنید که بهترین شرایط را دارد.و برای هر طرح کشاورزی و صنعتی مستعد میباشد.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
3
انتقال اب کارون خیانت به خوزستان و ایران است
سکوت یعنی همراهی با خاینان و ابسالاران منطقه ای نگر که فقط به ابادی شهر و استان خود میاندیشند!
ایا دولت در این ازمون بزرگ هم سرافکنده خواهد شد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
2
سهم خوزستان از این همه صنایع بزرگ و منابع طبیعی تنها آلودگی آب و هوا و بیکاری جوانان آن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
2
زمینهای زراعی 4 برابر شده است اگر جمعیت اصفهان 5 ملیون نفر باشد هر نفر طبق استاندارد تمام کشورهای دنیا 200 لیتر در شبانه روز برای تمام مصارف روزانه شامل شرب و شستشو و فضای سبز و آتش نشانی ... نیاز دارد که سالانه 365 ملیون متر مکعب می شود اولا خود اصفهان بارندگی دارد و علاوه بر آن تاکنون 2 ملیارد مترمکعب از آب کارون سالانه برداشت می کند آب شرب یک دروغ محض است هر دانشجوی عمرانی این مصرف 200 لیتر را می داند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
2
کارون وآب کارون حق مردم خوزستان است وانتقالش به اصفهان ویزد وکرمان محکوم می کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
1
درود بر نمایندگان پیگیر نباید ما کوتاه بیاییم
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
3
جناب استاندار لطفا بیدار شو خواب بسه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
1
همه اینها ناشی از بی عرضگی استانداران و مردم است
خبرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
من یک طبسی ام
طبس تشنست داغونه اما باخوندن کامنتای ذیل این خبر ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
انگار یادمون رفته استاندار اصفهان به مردم خوزستان و چهار محال چی گفت؟ولی استاندار ما مانند تیکه ای سنگ است
:
:
:
آخرین اخبار